I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Köpes] Hårddisk och "vagga" till Mpc 1000 köpes.

Övrigt - Köp & Sälj

   

2011-04-05 20:50

[Köpes] Hårddisk och "vagga" till Mpc 1000 köpes.

Hej, jag har börjat märka att det inom en snar framtid inte kommer finnas mycket plats kvar på min Mpc. Så därför lägger jag in denna annonsen. Jag tror väl inte till hundra procent att jag kommer få napp, men det är bättre att ta det säkra före det osäkra. Om jag inte lägger in den så kommer jag ju inte hitta nåt snabbare direkt.

Jag söker ju då en hårddisk och "vagga" till maskinen, och jag läste på MPC-forums att i princip alla 2.5 tums IDE hårddiskar med upp till 80 Gb ska fungera i Mpc 1000. Dom brukade användas i gamla laptops och dom säljes för ett par hundra begagnade sa killen i affären. Dom diskarna med 80 Gb eller lägre skulle tydligen vara mer säkert att dom skulle funka.

Sen så söker jag "vaggan" (Akai HDM-10), om det är nån som har en sån. Jag mailade jam.se och dom svarade att Svensk Musik som är deras grossist hade gått i konkurs och att dom inte var riktigt säkra på när dom kunde börja sälja den igen. Jag vet att den går att köpa utomlands, men jag har inget Mastercard tyvärr.

http://jam.se/synthpiano/samplertrummaskinseq/A28479/

Så är det nån som har det jag söker så skicka ett mail till mig, [email protected] så får vi diskutera mer.


/.