I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Säljes] Ljusbord: Jester 12/24 från zero 88 Extremt billigt!

Övrigt - Köp & Sälj

   

2011-04-05 18:19

[Säljes] Ljusbord: Jester 12/24 från zero 88 Extremt billigt!

Har ett ljusbord från zero 88 till salu!
Jester zero 88 12/24

Gör ett extremt bra köp eller tjäna pengar igenom att sälja vidare.

Grejen är den att jag har ingen el-sladd till det och har sökt väldigt mycket, så jag är bara sjukt less på det nu, men hittade just nu deras enda återförsäljare i sverige, och där kan man köpa en sådan.

Bordet kostar 13 300 kr enligt deras varukatalog

och jag tänkte mig väl en 5 000kr för det, sen är det bara att gå in på deras hemsida och beställa en sladd där så är det komplett och du kan sälja det betydligt dyrare, tjäna några tusen eller spara några tusen beroende på om du behöver det själv!


återförsöljare:
http://www.bellalite.se



Jester 12/24 och 24/48 har alla de funktioner som vi känner igen från de tidigare
små ljusborden från Zero 88; direkt access via presetreglar, spara ljusbilder och
sekvenser direkt på submaster eller i cuelist (memory stack). Informationen från
ljusbordet kan man välja att se antingen direkt på den inbyggda LCD-skärmen eller
på en extern VGA-kompatibel skärm (ingår ej).
Jester har fått en DMX IN-funktion som gör det möjligt att ta ett snapshot av upp till
512 DMX-kanaler. Denna snapshot kan man spara direkt till en submaster eller till
memory stacken. Detta gör också Jester utmärkt som backupbord.
Jester har utrustats med 12 alternativt 24 stycken AUX-knappar som kan användas
för att styra t.ex. scrollers eller rökmaskiner.
Med MIDI kan man styra enskilda kanaler, submastrar och memory stacks. Det finns
även en ”sound-to-light”-ingång som gör det möjligt att trigga sekvenser efter musik.
• 512 DMX-kanaler• 12/24 eller 24/48 kretsar • 24 eller 48 submastrar
• Playback stack • DMX-in med snapshot av 512 DMX-kanaler • 12 alternativt
24 AUX-knappar • Utgång för extern VGA-kompatibel skärm • USB-minne • MIDI
• Dimensioner: 452x279x88 mm (12/24), 711x279x88 mm (24/48) • Vikt:
4,5 kg (12/24), 6,5 kg (24/48)

Yours truly, Slobe