I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

sälja större parti skivor?

Övrigt - Köp & Sälj

2009-03-16 13:00

sälja större parti skivor?

tänkte fråga lite om någon har erfarenhet av att sälja sin skivsamling? har inte riktigt räknat hur många exakt det rör sig om, men säg mer än 300 vinyler, där kanske 200 är lps och en del riktiga rariteter finns med? det rör sig till 95% om hip-hop/rap. kan väl enklast uttrycka mig som så att jag har de flesta tidiga svenska tolvor, eps och lps och då även de mest eftertraktade.
sen har jag även väldigt många klassiska amerikanska lps och tolvor osv, en del rariteter även där (kanske främst gällandes underground-scenen som tex sage francis' första tolvor och sånt backpackershit).
skulle eventuellt kunna tänka mig sälja hela alltet. överväger saken, och då är frågan: hur går man bäst till väga om man vill få bästa möjliga pris, och vill slippa sälja en och en?
jag känner lite att det mest optimala egentligen vore lägga ut allt på någon budgivningssite, men samtidigt blir det ju sånt meck med att folk vill komma och kolla skicket på skivorna innan de lägger bindande bud (att fota och beskriva skicket på 300 plattor känns ovärt som ni inser, även om en del är ospelat) och så.
att åka direkt till någon second hand-butik är också lite meck näre gäller frakta hela skiten och samtidigt så får man ju ingen budgivning på det hela heller.

så... hur har ni som sålt era samlingar gått tillväga? alla tips och råd är av godo och uppskattas.
lev väl. // pri