I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Tjänst säljes] Hot Towel Shaving/Old School Rakning

Övrigt - Köp & Sälj

2008-10-16 09:30

[Tjänst säljes] Hot Towel Shaving/Old School Rakning

Då jag håller på att utilda mig till tradionell barberare / herrfrisör så söker jag folk att kunna raka/klippa.

Jag har tillgång till stol i frisörsalong i Linné/GBG.
Då jag är under utbildning så är kostnaden låg.

Så ni som vill testa på en klassisk rakning med kniv hör av er. Eller få frisyren trimmad.

För referens så kontakta Aggro här inne så kan han dela med sig av sina erfarenheter.

Vid intresse så skicka ett PM.

MVH Big T.

(Inlägget ändrat av Frozen 2008-10-22 10:30:27)

Enda garanti jag har - är att ditt hår växer ut igen!

2008-10-16 09:31
FAN vad jag hoppades att detta var i Sthlm... Har suktat på en sån där rakning länge!
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2008-10-16 09:34
Det finns en etablerad salong i Sthlm, Books n Barber tror jag den heter, kostar en slant men ska vara värt det säger dom som varit där, Har själv ej varit där dock. Annars så ska jag upp till Sthlm snart hint hint.
Redaktionen

2008-10-16 11:34
En snål whoare som man är måste ju fråga hur billigt?
namaste

2008-10-16 11:39
Låter ju nice ! Pris å hur skäggig ska man va när man kommer in? :)

2008-10-16 11:58
En rakning med kniv har jag alltid velat ha. Nu har jag just ingått en period av ingen rakning, tänkte hålla på det i nåt år, efter kan jag nog komma förbi.
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-10-16 12:09
En snål whoare som man är måste ju fråga hur billigt?

Fösta gången 70:- (som ett testa på pris å se utifall det är nåt för just dig). Sen så får vi se vad som skall göras å då kommer vi överens om nåt.

I rakning ingår varma belägg + kalla belägg + efterbehandling.

Om det var rakningsbiten du undrade över!?

2008-10-16 12:10
Låter ju nice ! Pris å hur skäggig ska man va när man kommer in? :)

Hur skäggig du vill!
Jag kan trimma det du har eller ta av allt, inga probs!

2008-10-16 12:11
En rakning med kniv har jag alltid velat ha. Nu har jag just ingått en period av ingen rakning, tänkte hålla på det i nåt år, efter kan jag nog komma förbi

Jag trimmar skägg också + håller efter kanter så man får ett stiligt skägg å inte ser ut som en skogsfinne.

2008-10-16 12:15
Jag ska förtydliga också att det är engångsblad i kniven som jag använder och byter mellan varje kund + att efter varje kund så läggs redskapen i bakteriedödande medel.

Allt för att det ska vara rent och säkert!

2008-10-16 12:37
Jag hade vart där på fem minuter och givit dig fria rakblad och saxar om jag bott i götet. Kanske ska dit nån gång i höst/vinter, kanske kan komma förbi då?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-16 13:37
Jag hade vart där på fem minuter och givit dig fria rakblad och saxar om jag bott i götet. Kanske ska dit nån gång i höst/vinter, kanske kan komma förbi då?

Absolut, bara droppa mig en line så löser vi det. Vart bor du?

2008-10-16 13:43
I stockholm, så det är en bit. Har vart sugen på barbering ända sen en kompis berättade om det när han vart i Indien.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-10-16 15:28
Count el toblerone > Sign me up. Hojta när du är i sthlm.
MIXTAPES: www.djcrilloh.com

2008-10-16 17:10
Jag ska ev. upp nu i början av Nov. å då kanske det kan ordnas upp saker å ting.

2008-10-16 17:10
Jag har tid i salongen nu på lördag om nån är sugen, strax efter lunch.

2008-10-16 21:27
Jäklar, blev också sugen på en barbering nu. Visserligen är väl inte nog skäggig i nuläget för att det ska kännas värt besväret att åka närmare 120 mil. Men tids nog.
Iklädd lappmössa höjde Skellefteås lagkapten Hardy Nilsson SM-bucklan inför 12000 åskådare i Scandinavium och miljontals tv-tittare.
Äntligen fick Skellefteå AIK sitt första SM-guld i ishockey!

2008-10-16 23:58
fan va nice...kan du klippa schysst fade också
i remember when originality was the key!!

2008-10-17 01:17
fan här har man precis rakat sig!
ser så gött ut ju, trodde inte det existerade längre..

2008-10-17 09:15

Jäklar, blev också sugen på en barbering nu. Visserligen är väl inte nog skäggig i nuläget för att det ska kännas värt besväret att åka närmare 120 mil. Men tids nog.

Den som väntar på nåt gott väntar ju alltid för länge!!!

2008-10-17 09:16
fan här har man precis rakat sig!
ser så gött ut ju, trodde inte det existerade längre..

Jag rakar hela tiden så säga bara till när du är i GBG så kan vi ordna nåt, jag vill raka å du vill bli rakad.

2008-10-17 09:17
fan va nice...kan du klippa schysst fade också

Inget är omöjligt

2008-10-17 10:51
Count el toblerone P35

nice!! kommer absolut köra en rakning ngn gång..för tillfället har jag skägg.

träffades intre vi på trädgården förra sommaren när akademien spelade? du hängde med erik

2008-10-17 12:08
Mycket möjligt att vi träffades, jag hängde med Erik en del å var bra på röva ha ha. Men stor å väldigt välgaddad är jag.
Vi kan trimma ditt skägg å linjer annars om du vill.
Skäggvård helt enkelt.

Berätta gärna lite hur du menade med dina fades.

2008-10-17 13:37

kan du berätta lite hur det fungerar och varför man gör det?
detta var det roligaste jag sett sedan polishuset brann!<br>

2008-10-17 14:10

kan du berätta lite hur det fungerar och varför man gör det?

Före rakning - Varmt belägg för att mjuka upp skägget + öppna upp hårsäckar, ställa upp skägget/hår... osv
Efter rakning - Kallt belägg för att svalka huden, stänga hårsäckar, ger en skön känsla osv
En del av efterbehandlingen är att applicera en after shave vätska för att förhindra ev. razorburns/stoppa ev. småblödningar m.m. , + i mitt fall att svalka ansiktet för behaglighetens skull.
+ skallmassage m.m.

Jag använder inte en alkoholbaserad vätska men om så önskas går det att ordna.
Jag använder både rakskum + rakgelé beroende på skäggväxt å vad som ska göras.

Belägg= handduk.

Mer du undrar över så keep ém coming!

2008-10-18 14:23
Vetefan, sånt där känns inte alltför safe, med tanke på att du dels är nybörjare och dels att du kan ha hittat inspiration från Sweeney Todd
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2008-10-18 16:47
En "nybörjare" som har en stadigt växande kundkrets ja. Har en plats i frisörsalong som jag får nyttja när jag vill å skulle jag inte vara bra nog så skulle inte ägaren vilja ha mig där då det inte ger allt för bra PR för hennes salong/business.

Det andra du skriver är så dumt så jag inte ens finner det värt att besvara/kommentera! Du kan ställa dig i raden med övriga pellejönsar som bara måste använda ditt tangentbord!!!

2008-10-18 19:51
hur klipper du frisyrer?

2008-10-18 20:51
hur klipper du frisyrer?

Utveckla gärna, menar du med sax + trimmer eller hur menar du? Jag förstår inte riktigt - sorry.

Är det vad för slags frisyrer!?

2008-10-19 09:33
ja precis - vilken sort frisyrer. Rock emo, pottfriss

ursäkta den dåliga formuleringen

2008-10-19 10:30
Ahh ok, i nuläget så är det dom kortare som jag känner att jag behärskar. Jag är under utbildning å vill inte ta mig an nåt jag inte klarar av.

2008-10-19 11:20
Count el toblerone:
Har du något tips att ge till hur man undviker småblödningar och mindre utslag? När jag rakar mig på halsen måste jag alltid raka mothårs för att få bort allting. Detta resulterar i blod samt utslag. Lösning?

2008-10-19 12:27
Count el toblerone:
Har du något tips att ge till hur man undviker småblödningar och mindre utslag? När jag rakar mig på halsen måste jag alltid raka mothårs för att få bort allting. Detta resulterar i blod samt utslag. Lösning

Vad använder du efter du rakat dig?
Jag tycker att löddra in - raka medhårs
löddra in (igen) å raka mothårs men var försiktig å inte för hård på hyveln.

Sen efter avslutad rakning så tvätta av ansiktet med ljummet vatten för å få bort alla rakrester för att snabbt efter badda in ansikltet med kallt, riktigt kallt vatten å skölj å badda ansiktet ett tag. Det stänger hårsäckarna , lugnar ner huden, svalkar osv. Torka torrt med handduk för att sen avsluta med nån after shave produkt. Vilken är svårt å säga då man måste kolla vad man har för hud. Känslig, torr m.m mm. Fråga i en affär vad du har för hudtyp å få hjälp.

2008-10-20 09:24
En liten idé som jag gjorde i lördags.
Samla ihop en gäng polare - kom ner få en rakning å drick lite bärs, lyssna på bra musik. En perfekt start på en kanon lördag!

2008-10-20 09:33
Count: kör du hela shitet så att säga, rakning och klippning för 70:- om jag inte läste fel?
just nu har jag en "chincurtain/skepparkrans" skulle vilja trimma den och sen kanske fixa nån sorts fade frisyr då jag inte haft nån sorts frisyr förutom bulan skulle det vart ball!

bless / mikey
död åt bill o´reilly!

2008-10-20 15:21
Count el toblerone //

Oj, jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Kunde inte läsa situationen och hajjat att du inte kan tåla ett litet skämt.
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2008-10-20 16:11
Count el toblerone //

Oj, jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Kunde inte läsa situationen och hajjat att du inte kan tåla ett litet skämt

Jag tål skämt men inte på ett forum i en seriös diskution som enbart förlöjligar en enskild person eller/och det positiva den vill uträtta. Men annars kan du skämta med mig hur mycket du vill!!!
Sen är det lätt att fatta fel när det står i skriven form på ett internetforum.

Inga hard feelings mannen.

2008-10-20 17:07
Count: kör du hela shitet så att säga, rakning och klippning för 70:- om jag inte läste fel?
just nu har jag en "chincurtain/skepparkrans" skulle vilja trimma den och sen kanske fixa nån sorts fade frisyr då jag inte haft nån sorts frisyr förutom bulan skulle det vart ball!

bless / mikey

Mikey!

Grundtanken var antingen rakning eller klippning 70:- men vi kommer överens om nåt så båda blir nöjda. I och med att du vill trimma skägg + skallen så fixar vi ett bra testa på pris åt dig!!! Hör av dig när du kan så löser vi allt.
Ingenting är omöjligt.

2008-10-20 18:06
riktigt bra idé :)
props!
Rädda en ko, ät en vegetarian!

2008-10-22 10:21
Även en bra idé för er som letar julklapp/födelsedagspresent. Skäm bort killen med en rakning/behandling.

2008-10-23 10:26
Nu på lördag 25/10 så finns det tider lediga i salongen.

2008-10-25 18:36
mkt nöjd..tack

2008-10-26 08:18
Fan va kul! Det var en uber rolig utmaning men jag känner att det blev riktigt bra. Trots att maskinerna inte var på våran sida ha ha. Du är mer än välkommen tillbaka mannen!

2008-10-31 07:55
Jag kommer även snart erbjuda lite mer produkter/behandlingar för ansiktet i sann gammal barbershop anda.

2008-10-31 09:06
Lördags-konceptet med bärs å musik lät så jävla bra. Hyr in dig i salong i sthlm så ska ja ta me alla mina ludna polare.
joråsåatt

2008-10-31 09:35
Vet du nån salong kanske?
Admin

2008-10-31 12:58
Focking awsome att det faktiskt finns såna som dig kvar!
Hade jag haft grövre skäggväxt hade jag sparat ut det och sen kommit för att raka mig bara för att =)
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2008-10-31 19:10
Man behöver absolut INTE ha grov ansiktshår beväxning!!! Bara den glesaste moppemuschen duger. Det är dels hårbort tagningen som är grejen men även själva behandlingen också. Bladet tar allt så att säga.

2008-11-04 12:17
Nu har jag lediga tider ons/torsdag + lördag så är nån sugen så hör av er.

MVH T.