I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Säljes] Intresserad av att bli fotograferad av någon som kan? - SKÅNINGAR!

Övrigt - Köp & Sälj

2008-09-22 19:06

[Säljes] Intresserad av att bli fotograferad av någon som kan? - SKÅNINGAR!

Eftersom jag är i ett stort behov av pengar så fotograferar jag dig för endast 100 kr.
Du som är modell får välja var dina fotografier ska bli tagna (så länge det gäller skåne) och sen får du välja ut de fem bilder du tyckte var bäst, också redigerar jag dom.

exempel på bilder jag har tagit!

ALLTSÅ:
DU FÅR VÄLJA FEM BILDER JAG SKA REDIGERA
DU FÅR BESTÄMMA PLATS (I SKÅNE SOM SAGT)
DU BETALAR ENDAST 100 KR

hör av dig om du undrar något.

(vet inte om detta är fel forum men flytta tråden isåfall)

/ Emil Jönsson.

(Inlägget ändrat av nilsL 2008-09-22 21:23:21)

(Inlägget ändrat av nilsL 2008-09-22 21:24:20)

(Inlägget ändrat av JP 2008-09-29 11:15:19)

(Inlägget ändrat av JP 2008-09-29 18:45:27)

2008-09-22 19:08
bara en bild som postades av någon anledning

2008-09-22 19:10
ingen funkar
Fucks your life up crew
Tjabo!

2008-09-22 19:18
funkar ingen bild?

2008-09-22 19:28
jag ser dom.. den andra va soft men dom andra var inte så speciella..
mhm

2008-09-22 19:37
Hahaha, lycka till. Du måste inse att fotograf är ytterst svårt bli dessa dagar. Men som sagt, lycka till.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-22 19:38
Det som många tror är också att det är något man föds med, det är fel. Släktingarna tycker säkert det är jätte kul med en hobby fotograf i familjen. Men men keep on struggling. Sorry för dubbelpost
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-09-22 19:43
Skipp, den andra e nyast :)

dom andra 2 har jag tagit utan att egentligen ha en sukt om porträttfoto är för ett tag sen.

2008-09-22 19:46
nu ser jag inte några av exempelbilderna, så jag frågar istället vad som gör att man ska betala dig för att fota en istället för att bara låta en polare göra det gratis?
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-09-22 19:51
för jag utbildar mig till fotograf och har lärt mig en hel del om fotografering :)

2008-09-22 19:53
aha, det är sånt du borde nämna från början, annars är du liksom bara ännu ett internetperv med kamera.

...som tar betalt! ^_^
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2008-09-22 19:55
haha sorry för det.
dum man kan va ibland!

2008-09-22 20:17
och jag lär ju även tillägga att jag har MVG i foto :)

2008-09-22 20:22
Grattis, du har mvg i foto. Dags att söka fast anställning på scanpix då? :)

2008-09-22 20:28
sarkasm biter inte på mig, så det är lika bra du lägger ner! :)

2008-09-22 20:33
Nej men seriöst, du måste inse hur svårt det är och om du aldrig är självkritisk blir du aldrig bättre än vad du tror du är. Har du någon tjej / kill polare som gått smink utbildning eller nån style grej? som är duktig på det också? Det kan vara nån kul grej men priserna stiger ju lite då också. Men seriöst, Ta kort sök på nått långsiktigt skit och försök om du verkligen vill bli fotograf & lägg ner med tattar grejen du gör.

2008-09-22 20:45
Det känns inte riktigt som om jag har tid med att starta världens största projekt just nu när jag utbildar mig, jag går i 2an på gymnasiet.
Och sen så fattar jag inte varför du blandar dig överhuvudtaget.

Om du har lite koll på dagens fotografering, så lär du veta vem Emma Svensson är (fotograf, grundare och ägare av www.rockfoto.nu) , det är min lärare och jag kan säga att det inte är världens enklaste grej att få MVG av henne.

Jag kommer att satsa på att bli fotograf, men att starta företag eller att söka jobb som det nu när jag inte är klar med min utbildning är inte riktigt vad jag har planerat.

Och till sist, varför gör jag denna "tattar-grejen"?
Jo jag är i stort behov av pengar då jag står i skuld på över 1000 kr och sen för att jag försöker fixa lite pengar till en resa som jag ska göra med polarna.

hoppas du blir nöjd med den förklaringen

2008-09-22 23:01
.sånt jävla gnäll här bland folk, u dont like u dont buy för fan

låt tjejen göra sin grej nuuu!

2008-09-22 23:34
Flinta
det är en kille...

2008-09-23 01:51
Flinta

thx for understanding..
men som kaneida sa, jag är kille, haha!

2008-09-23 09:47
du heter säkert emil också din jävel...
Niceness!

2008-09-24 02:47
ja, vadårå?
Rappare

2008-09-28 19:56
Haha fan va folk hatar.Så jävla omoget!

Men bra Aemjil fortsätt!:)
fosho

2008-09-28 22:07
Vafan är det med folk. Jävla fjantar som leker Allan.

Här är en kille som går fotograflinjen och är beredd att ägna sin utrustning, tid och utbildning att fota dig för 100 spänn. Jag betalar mer för en lunch, så det är inget hutpris direkt (oavsett om man är rutinerad eller helt grön!). Han redigerar även bilderna vilket inte är det enklaste för en lekman. Varför så mycket hat?

Knyylla er.
de har aldrig krigat, rånat, hustlat eller snott, eller fattat att man formas av den plats där man bor

2008-09-28 22:21
Whoa är full av haters, jag är en av dem. Aejmil är inte en särskilt bra fotograf (av de bilder han postat att döma). Jag skulle inte betala en krona för att få mina bilder tagna av honom, skulle iofs inte betala någon för att bli fotad.

Aejmil kan säkert bli en bra fotograf med tiden, det tvivlar jag inte på, och det är topp att han tränar på det här viset. Props til Aejmil.

OT.

Klanka inte ner på namnet Emil, då blir det beef!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-09-28 22:55
candide är ju ba skum..i ena meningen säger han att han aldrig skulle betala för att bli fotograferad och i nästa tycker han att tillvägagångsättet e najs..du fattar väl själv att du inte e rätt snubbe att skriva i den här tråden?

Aejmil
, sorry trodde du va tjej hehe..tyvärr e inte whoa rätt ställe att söka kontakter på, det har bevisat sig gång på gång...jag skulle tipsa dig om andra forum som finns, whoa e najs men det har sina baksidor :)

good luck med dina fotografier!

2008-09-28 23:38
Flinta P19

Faktumet att jag inte vill betala för att bli fotad av honom, eller någon annan, gör väl inte hans ide till en dålig ide? Eller är jag Gud? Ja, så kanske det är. Jag trivs med vår överenskommelse, jag är världsalltet.

Seriöst, det finns ju andra människor där ute som säkert vill bli fotade och vill betala 100 kronor för saken. Jag är inte en av dem. Det finns även folk som gärna betalar för att åka buss, att jag inte gör det innebär ju inte att kollektivtrafik är skit Flinta. Jag är ingen trendsetter när det kommer till färdmedel. Jiddra inte!
"Damfotboll är som V75 med kossor" - Gert Fylking. Jag väntar på din ursäkt till kossorna.

2008-09-29 01:47
Höjjer inte ögonbrynen för något av det där.
Retuscheringen är gräslig, sorry!

Tråkiga bilder helt enkelt...

Om du nu ska braga me dina grejor så visa nåt bra... Det här var bara pajas...
Sorry
http://myspace.com/BoodaBlezzin

2008-09-29 01:56
Fotosidan.se, deviantart.com - Där är det större chans att du når ut med dina bilder.
Whoa är helt fel plats. Men jag skulle mer tipsa dig om att fortsätta fotografera ett tag till, tills du är bättre. Du skapar inget gott rykte om dig om du gör mindre bra jobb åt folk...

Hold on, you'll get there.... Perhaps...
Stressa inte vad du än gör..

tja
http://myspace.com/BoodaBlezzin
Admin

2008-09-29 11:22
Aejmil

Vill du att jag ska rensa bort allt som är lite för mycket off-topic eller vill du att det ska ligga kvar?
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2008-09-29 11:29
Om du lägger upp sånna bilder för att visa vad du kan lär ingen villja bli fotad, det där ser ut som en vanlig random noob tagit med sin pocket kamera utan att redigera. om du nu kan bättre se till att visa det absolut bästa när du ska göra reklam.
 www.RekFoto.se

2008-09-29 15:43
Billigt helt klart om du redigerar skiten också.
Men utbildar du dig till fotograf eller går du någon bajsig gymnasielinje?
Tvivlar på att ni får lära er så jävla mycket där i så fall och bilderna du tagit stödjer ju min teori. Dom är ju inte dåliga men knappast extraordinära heller.

Ska man betala någon för att ta kort på en kan man ju gå till en riktig fotograf, så jävla mycket dyrare behöver det ju inte bli heller.
Försök få extraknäcka som fotograf på din lokala tidning istället, dom brukar inte vara så nogräknade.
Singeln och videon ute nu!
Www.move-enter.com & www.movebloggen.com

2008-09-29 18:25
öva på att redigera ett tips bara
 www.RekFoto.se

2008-09-29 18:57
tack till dom som proppsat! :)

2008-09-30 11:26
Bilderna är ju ingenting speciellt överhuvudtaget...

Men 100kr för är å andra sidan inte mkt heller...

Men sålänge du typ inte har blixtar och diverse annan utrustning känns det ju sjukt bull att ta betalt för sånt...