I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

köpes: Gamla Highscore tidningar MED cd-rom

Övrigt - Köp & Sälj

2008-06-26 11:51

köpes: Gamla Highscore tidningar MED cd-rom

Tja.

Som rubriken säger.
CD-ROM skivan måste vara intakt och utan alldeles för mycket repor.

Alla nummer eller bara ett nummer - whatever u got nere i källaren hemma hos mamma o pappa!

betalar fint .

skriv i tråden vad du har!

hem o leta nu! 100kr per nummer kan jag tänka mig att betala om det är fint skick på skivan!

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-26 12:48
uppupp
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-06-26 14:11
Jag har nog en hel del av dom tidningarna/skivorna men måste ner i källaren och leta först.
Du får vänta några dagar så skickar jag PM när jag kommit fram till vad jag har att erbjuda.
| Axel | Xeilon Productions | Laxmacka Crew | DJ Yxmördarn
| www.xeilon.com | www.mofetajerre.se | www.ismen.se

2008-06-26 14:13
nice nice!
skulle vara guld om du kunde testa cd skivorna också. se om datorn ens kan läsa av dem.
de har ju ett par år på nacken!

2008-06-26 14:15
Absolut. Men skivorna har legat i org-förp och typ aldrig använts vad jag vet. Problemet ligger i att tidningarna ligger i föräldrarnas källare men ska dig om några dagar så kollar allt då.

2008-06-26 14:18
cool cool!
skivorna är dock det viktgaste. :)

2008-06-26 15:23
För de som fick pubis efter dig, vad är Highscore tidningar för nördgrejer?

2008-06-26 15:28
gammal datorspels tidning som var väldigt populär i mitten av 90 talet.
på den tiden man körde win 311 --> win 98

kom med fina cd skivor fyllda med härliga speldemon, intron etc, som man inte fick nån annan stans i stort sett.

2008-06-26 15:29
...blev senare lite mer vuxen då mycket erotik lades på skivorna. Interaktiva sex spels demon och dylikt. fina grejjer!

2008-06-26 16:20
haha härlig tidning. min storebror prenumererade på den då..

erotikdemos och veckans babe och kul. vet inte vad som hände med tidningarna dock! ligger nog i någon låda hos föräldrarna med cd-skivor. en hög med highscoredisketter med speldemos finns också

2008-06-26 16:35
bikarbonat:

hehe well, ill pay good money so go fetch :D
vissa nummer betalar jag extra mkt för.. ifall cd skivorna som sagt, funkar.
speciellt ett nummer - minns inte för mitt liv vad som mer fanns på skivan, men jag minns ett intro för ett spel, eller ett intro på en spel ide, vet ej -
iaf det var typ nån form av gift som spred sig och dödade folk. grafiken som användes var revolutionerande och väldigt nice.. på samma skiva låg ett demo på ett ball bil spel också.
minns ej vad det hette.

samt är jag ute efter det nummer (kanske tom samma skiva!) där ett "filmklipp" om ett spel tror jag, med låten Dont Fear the Reaper av Blue Oyster Cult spelas.

gief !

2008-06-27 02:10
Jag har 3st cd-rom skivor liggandes i plastfickorna de kom i, så de borde vara i spelbart skick. De är från Juli, Augusti och Oktober -96. Det är möjligt att tidningarna finns nånstans men jag har ingen aning om var eller i vilket skick de är i.

2008-06-27 10:11
najs!
kan du ta en titt så att datorn kan läsa av skivorna?

cd-rom skivor har inte så lång livstid oavsett repor så ta en titt e du gullig :)

funkar dem så köper jag dem på stört. 50kr st?
hittar du tidningarna betalar jag självklart det dubbla.

2008-06-27 12:26
jag kan ta och kika vad jag hittar!
sen är det väl upp till min bror då, men han lär väl inte vilja ha kvar dom egentligen hehe

2008-06-27 12:29
good good!

pris kan diskuteras :) fint skick på skiva och tidning, kan det kanske bli ett par hundra who knows ;)

2008-06-27 12:41
kommer aldrig glömma deadline-demot. fanns inte ens info nånstans om spelet på nätet på den tiden, trodde sen att det aldrig släppts. sen för några år sedan hittade jag det på öb för 39:-

2008-06-27 14:01
AEAP> har en hel del skivor ifall det är utav intresse, du får bra bra pris :)
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)

2008-06-27 14:50
and one-

jaaa det är av stort intresse ! kolla så att dom funkar, så att datorn kan läsa av dem, och skriv sen, så köper jag dem bums :)

2008-06-28 11:53
se till o testa nu pojkar och meddela resultat.. så blir det snabba pengar för er :)

2008-06-29 06:03
Bara jag kommer hem (as in 5e) så jag kan leta fram dom så tror jag att jag har säkert 10 nummer minst med cd. Fixar paketpris så köp inte upp för många andra innan... ;)

Är i alla fall hundra på att jag har typ de flesta av själva tidningarna.

2008-06-29 09:33
xeilon>

låter helt underbart :)

2008-06-30 22:51
hmm..

antagligen har ni alla testat skivorna vid dehar laget, och insett att de ej fungerar langre :S

2008-07-01 14:42
jag hittade inte på tidningarna och skivorna. ska ligga i någon flyttlåda någonstans, drygt att gräva hehe

2008-07-02 00:22
skön utveckling till nån form av lättsam dator/zlits-tidning, har ett par skivor liggandes nånstans
chase the clouds away

2008-07-04 13:23
*suck*

va hande me alla ni som hade massa skivor liggande? Jag e fortf valdigt intresserad :p

bikarbonat:
fortsatt grav! :P

freddez:
haha japp, najs me Veckans brud eller vad det hette.
leta du ocksa please

2008-07-07 09:54

upp...

:<

2008-07-23 14:25

sista uppen nu då..

vafan vart blir ni av, ni hade ju massa tidningar o skivor sa ni :(

2008-08-03 16:40
upp en gång till

2008-08-17 22:21
har du numret där det finns en varning på skivan, står nåt i stil med "varning denna skiva innehåller interaktiva sex demon"

och NEJ det är inte porren jag e ute efter :P finns bättre att hitta än lågupplöst porr. nej, det är en massa annat fint på den skivan jag vill ha.

har du den?? isåfall blir du 500kr rikare.

kom igen, jag vet att nån sitter på den!!