värdering/säljes: acer ferrari 3000
tjena, har en acer ferrari 3000 som jag köpte för lite över 17 tusen för 3 år sedan, har kvitto och allt som hör till. nu till problemet, datorn började strula lite med minnet för ett tag sedan så jag köpte en ny. problemet var att minnet som är original på 512 blev på 256. tog då ut det ena minnet (finns 2 st. 256 i datorn) och monterade in det igen. då fick jag 356 istället. efter ett tag blev minnet 256 och nu är det 128. vet inte om det är minnerna som svikit eller om det är nåt annat. tänkte om man kanske skulle sälja denna dator eftersom jag har en ny till en mer datakunnig person eller en student som behöver en snygg och bra bärbara dator.
vad tror ni jag får för denna dator? jag har bara surfat på den och laddat musik. har ingen aning om värdet och så. kanske finns det nån som ger ett schysst bud så kan vi komma överens om en affär eller ett byte mot t.ex en technics 1200/1210. får jag inte in några bud vill jag gärna veta värdet på datorn. såg nyss samma dator på tradera som såldes dock hade säljaren spillt på tangentbordet och budet var ändå uppe på 900 nästan...
tacksam för alla svar o.s.v