I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Säljes: Vinyl, Hiphop Classics & Underground (Gangstarr, Non Phixion, Krs One, Mobb Deep Bl.a)

Övrigt - Köp & Sälj

2008-03-11 18:12

Säljes: Vinyl, Hiphop Classics & Underground (Gangstarr, Non Phixion, Krs One, Mobb Deep Bl.a)

Tjena. är i behov av pengar så säljer lite plattor. betalning till mitt swedbank konto!
skickar alla skivor bra förpackade och direkt efter betalning, bor i eskilstuna så kan inte mötas upp i Stockholm eller liknande. alla skivor är orginal usa pressar om inget annat anges, vill ni ha bilder kan jag skicka det till er.

Artist - Album - År - Format - Gradering: Cover/Skiva

LPS:
Az - Do Or Die LP 1995 VG+/NM (Rather Unique prod. Pete Rock mm.) 150:-
Jadakiss - Kiss The Game Goodbye 2LP 2001 VG++/NM (Non Of Yall Betta, Premier prodd) 125:-
Keith Murray - Enigma 1996 2LP VG+/NM (Erick Sermon proddat hela sivan) 135:-
J-Live - All Of The Above 2002 2LP VG++/NM (Dj Spinna prodds M.m.) 150:-
Mobb Deep - The Infamous 1995 2LP VG++/VG++ (CLASSIC) 300:- (har gått för över 400 kr på tradera)
The Pharcyde - Labcabincalifornia 1995 2LP Gatefold Cover NM/NM (J Dilla prodds, Runnin, Drop.. CLASSIC!!!) 225:-
Krs One - Krs One 1995 2LP VG++/NM  (Primo Prodds!! Rappaz R.N. Dainja, Mc's Act Like They Dont Know!! CLASSICS!!!!!) 250:-
Jeru The Damaja - The Sun Rises In The East 1994 2LP VG(+)/VG(+) (Premier har proddat hela plattan, afu-ra debuterade på en låt. CLASSIC!!!) 225:-
Gangstarr - Moment of Truth 1998 VG++/NM 3LP Gatefold Cover (YOU KNOW MY STEEEEZ!!) 250:-
Pete Rock & C.L. Smooth - Mecca And The Soulbrother 1992 2LP VG+/VG+ (CLASSIC!!!!!) (Dock Tysk press, usa pressen är omöjlig att få tag i.) 190:-

12"S:
Lootpack - The Anthem/Lost Art/Likwit Fusion 12" 1998 VG++/VG+ 95:-
Ill Bill - How To Kill A Cop/Gangsta Rap 12" 1999 NM/NM (DEBUTEN!!! RIKTIGT DOPE!!!) 175 :-
Non Phixion - Rock Stars/The Cia Is Trying To Kill Me 12" 2002 VG++/VG++ (Rock Stars Prodd av DJ PREMIER!!!!!!!!!) 95:-
Kool G Rap - The Streets/First Nigga/Thug For Life 12" 2001 VG/VG++ (First Nigga DJ PREMIER!! Remix, Clean Dirty Instru. ) 75:-
Outkast - Southerplayalisticadillacmuzik 12" 1994 NM/NM (Classic!! forfarande i plast, öppnad dock.) 65:-

alla priser är utsatta efter gradering och exklusivitet av skiva. en del skivor kanske är lite för dyra men det är vad jag vill ha för dom, mycket rariteter här som är out of press sen länge tillbaka. har ni några övriga frågor är det bara skriva till mig.. Pz!!

2008-03-11 18:16
Här har ni min Graderings system jag går efter:

Mint (M): Absolutely perfect in every way. Certainly never been played, perfect cover or possibly even still sealed.

Near Mint (NM): A nearly perfect record, might have extremely minor scuffs from removal of vinyl from sleeve and should not affect play. The cover or packaging might have slight wear and/or creasing.

Very Good ++ (VG++): The record will show some signs of wear and may have slight scuffs, but does not effect the sound. Slightly wear and tear on the cover or extra items, without any major defects.

Very Good + (VG+): The record will show some signs of wear and may have slight scuffs & may have extremely light surface noise on quite parts. Normal wear and tear on the cover or extra items, without any major defects.

Very Good (VG): Surface noise will be evident upon playing, especially in soft passages & during a song''''''''s intro , but will not overpower the music otherwise. More wear and tear than normal on the cover or extra items.

Good (G): The record will have significant surface noise and scratches and visible groove wear but it plays just fine without skipping. The cover and contents suffer from folding, scuffing of edges, spine splits, discoloration, etc.

2008-03-11 18:18

2008-03-11 18:19
Lägg dem på tradera, där kan man få shyssta priser ibland när folk battlar i desperation. Här är det svårare, men det vet du säkert!

Shyssta skivor som fan btw, har köpt för mycket denna månaden och det var för dyrt men lycka till ändå!
http://www.earforcefm.blogspot.com

2008-03-11 18:22
ASUL P20

Ja precis, tradera är bra!! men då måste man ha skivorna uppe i 14 dagar och då har jag hunnit fått min lön endå. vet att jag kommer få mycket mer cash för dessa skivor där, men är man i behov så är man. whoa e svårt som vanligt..

vilka skivor tyckte du va för dyra?? bara slänga iväg ett PM med bud så kan vi säkert jobba ut nått.. pz!

2008-03-11 18:26
men priserna höjs ju bara de sista minutrarna ändå, jag slänger alltid ut mina en vecka, men jag förstår dig.

nej blir inget för mig nu :)

2008-03-11 18:53
Mobb Deep - The Infamous 1995 2LP VG++/VG++ (CLASSIC) 300:- (har gått för över 400 kr på tradera)
------------------

En fråga bara, den skivan finns på blenda för 149 kr. är det inte orginal press på den som blenda säljer? och hur ser man om det är org press eller nypress? mer än i "samlarvärde"?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2008-03-11 19:20
rahbalder, Första utgåvan e pressad 95, har annat catalog nummer än ny pressen och första utgåvan kom med sticker och det har min, så min är absolut första utgåvan, tror knappast blenda säljer en orginal press för 149 kr

2008-03-11 19:53
Hade vart fett med moment of truth men 250 är väldigt mycket för min budget just nu. Med lite tur så kanske jag återkommer.

2008-03-11 20:38
rahbalder

För din info så har inte blenda några originalpressar inne förutom på nyare skivor och enstaka begagnade.

Originalpressarna köper du på discogs.com och med lite tur på ebay för en shysst penning.

Eller här på whoa :) Köpte några fina av bootleg senast igår.

Nu ska jag sluta missbruka din tråd!

2008-03-16 15:28
eftersom ingen verkade va sugen la ja upp allt på tradera om nån ångrar sig, mycket låga utrops priser:

http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=1469626&listtype=0

2008-03-16 21:18
Hehe har lagt några bud..
Lo veo pero no lo creo