I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Req: Tips på en clean skivspelare

Övrigt - Köp & Sälj

2007-08-21 19:38

Req: Tips på en clean skivspelare

Undrar om nån me lite koll kan tipsa om en bra skivspelare (vinyl) som ser stilren å clean ut å men skönt ljud. Alltså ingen dj:spelare utan en för hemmabruk. Helst då ingen för jävla dyr heller, för de kan ja själv  också hitta.

Har kollat lite på hifi-klubbens Argon-spelare. Nån som vet nåt om den?  Har också för mig att de funnits nån riktigt snygg spelare som hette Vega nånting men e inte helt säker å hittar ingen info om de. tacksam för tips

"No bullshit, no RnB-hooks, just raw rap"

2007-08-22 00:13
jävligt väntat svar, men 1200 är och förblir vackrast

2007-08-22 01:12
ja visst e den cool men inte så jävla clen enligt mig å ja vill ha en nice hemmaspelare å de finner ja ingen anledning till en 1200 el 1210. känns overkill om man inte ska mixa å cutta...

2007-08-22 01:22
om du bara ska ha den för att spela upp så skulle jag sattsa på en billig remdriven
Säg Whalla!?

2007-08-22 11:44
Du tänker förmodligen på Rega när du skriver Vega, och Rega gör extremt fina skivspelare i allt från billiga till snuskigt dyra versioner. Jag har själv en Rega P2, den näst billigaste variantet, och är hur nöjd som helst. Ljudet pissar på cd-skivor, iaf om vinylerna är av bra standard.

En Rega P2 får du för ungefär 4 000, men då följer inte pickup med. En pickup som håller jämna steg med spelaren får du punga ut ungefär 1 500 för, och då kan jag rekommendera någon av Regas egna pickups som är mycket fina, själv har jag en Elys 2. Så för ungefär 5 500 kronor har du en riktigt bra skivspelare som dessutom är vacker att se på.

länk

2007-08-22 11:47
Tänkte bara tillägga att om du tycker att 5 500 är för mycket kan Rega P1 vara ett bra val. För 2 500 ungefär får du en helt okej skivspelare med bättre ljud än många andra och dessutom Regas stilrena utseende.

2007-08-22 12:20
shoo... Tack SAOL. visst fan va de rega ja tänkte på, ha konstigt ja inte hitta skiten, dök bara upp en massa cervin wega shit haha. Ja fan dom e ju fan grymt snygga å om ljudet håller hög nivå med så finns de ju inget å diskutera. Ska kolla in P1, lyssnar inte jättemkt på plattor men vill ha en spelare nu när brorsönerna lekte sönder den gamla hehe.

peace

2007-08-22 12:27
vestax handytrax.
Svensk&Utländsk Hiphop På Vinyl:
WWW.COULISSE.SE