I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Köpes: Nintendo 8-Bit Antennsladd.

Övrigt - Köp & Sälj

2006-09-20 11:38

Köpes: Nintendo 8-Bit Antennsladd.

Hallå igen ..
Som rubriken antyder är jag på jakt efter en sådan sladd som finns på bilden (men inte med sån skruvgrej) utan en helt vanligt 8-bits antennsladd.
Min egna är lagom paj och genom detta får jag skit kass bild när jag försöker spela.

http://www.collectorscardsandgames.com/new/NES003.jpg

Jag är villig att betala upp till 200 kr  för att få tag i en sådan sladd , men kravet är såklart att sladd fan ska vara hel.

PM mig eller skriv här i tråden.

24/7 always keepin it.

2006-09-20 11:53
Det är ju en vanlig RF-sladd som även finns och används till massvis av andra TV-spel. T.ex. Master system, mega drive, commodore 64, super nintendo osv. Kan kanske vara bra att veta. Att du inte enbart behöver leta efter en original NES sladd.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-20 11:59
Alltså den delen man kopplar in i själva Konsolen är dne delen som är trasig och såvitt jag vet finsn inga andra än NES sladdar som passar i just det uttaget :S
24/7 always keepin it.

2006-09-20 12:04
Det är ju det jag säger. Sladden du kopplar från Nintendot till TV:n är liknande på t.ex. alla de konsoler jag rabblade upp. 

När jag var ung och hade NES, SNES, Mega Drive, Master System och Commodore64 samtidigt pallade jag inte hålla koll på alla sladdarna, så jag brukade använda samma sladd till allihop. 
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-09-20 12:08
Här kan du t.ex. köpa en splitterny sådan för 49:-.

Som du märker är den till Commodore64, men om du kollar så ser du att änden är identisk t.ex. den till NES.

Just denna saknar dock möjlighet att även ha TV-antennen inkopplad samtidiigt.

http://www.tradera.com/auction/Datorer___Tillbehor/aid_32165494

(kan inte länka, nya whoa stöder inte längre Safari tyvärr)

2006-09-20 12:12
Kolla på Tradera.se.

Finns massa sådana RF-kablar till andra konsoler som passar NES.

Och även origiginal NES/SNES-sladdar som du länkade bild på. En enkel sökning på RF så hittade jag massvis med sådana.

Här är en sådan;

http://www.tradera.com/auction/aid_32795974

2006-09-20 12:16
Tackar hjärtligast för alla förslag och hjälp , det verkar inte bara vara jag som haft detta problem :D  
24/7 always keepin it.

2006-09-20 12:20
Varsågod.

Finns alltså massvsis med sådana sladdar för tunt 50-lappen. Både originall till NES (Nintendo 8-bits) och andra konsoler som passar utmärkt. Köp inte för överpris från folk på Whoa för 150-200:-.

2006-09-20 12:24
Bat

din hater, där kunde vi ju hustlat pengar!

;)
"Nazisterna hade kontakt med aliens under andra världskriget och fick tillgång till galen teknik, tefatt fanns även då. Tyskland var ju världens framgångsrikaste land på den tiden. Efter kriget bytte tyska forskarna sida och anställdes av USA. Business as usual!" - Dirty-Dave P25