Nu får du betala för att se tv i datorn
NEEJ! Är d rätt väg att gå? Om man aldrig kollar på SVT då? Är d inte bättre med "nån" registrering för att kunna kolla på SVT för den som vill? Eller lägg några ören på skatten så är d väl löst... Obligatorisk TV licens för alla med dator oavsett TV innehav eller oavsett om du aldrig kollar på SVT... WHAT?
handlar väl mest om att kunna ha kvar en oberoende television utan "reklam". jag är nog mer för än emot... gillar en oberoende tv. jag vill inte att det blir som i många andra länder med massiv reklam eller politisk ton på allt utbud.
"It is the prohibition that makes anything precious" -Mark Twain
Trots de miljarder andra saker man kan göra på en dator, och med de miljarder andra sidor man kan välja att besöka på internet förutom svtplay så ska man ändå betala bara för att man har möjligheten att besöka sidan. Känns orimligt. Hoppas det här drag igång debatten om att göra tvlicensen till en vanlig skatt istället.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Det gör det ju lyckligtvis inte svårare att även fortsatt ljuga inför Radiotjänst.
Intressepenisen hårdnar!
alltså oberoende elller ej. Att betala för svt-skräpet är som att slänga pengarna i sjön
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
Trots de miljarder andra saker man kan göra på en dator, och med de miljarder andra sidor man kan välja att besöka på internet förutom svtplay så ska man ändå betala bara för att man har möjligheten att besöka sidan. Känns orimligt. Tänker också så. Det gör det ju lyckligtvis inte svårare att även fortsatt ljuga inför Radiotjänst. Och så lär det bli... gillar en oberoende tv Jag med, men är inte då t.ex. en registrering, inlogg för att kunna kolla på SVT bättre, eller en allmän skatt, släng på några korvören till...
gillar inte onödiga fotspår efter mig på internet så en registrering till känns som att nåt eller något kommer få mer info om mig och jag gillar inte det....
gillar inte onödiga fotspår efter mig på internet så en registrering till känns som att nåt eller något kommer få mer info om mig och jag gillar inte det.... Där är vi redan. Men fel att ha krav på TV licens vid endast datorinnehav...
Där är vi redan jag förstår vad du menar och håller inte med om det faktumet att man kan se typ varenda litet avstamp. dock så "får" man inte titta på alla avstamp. och en sån "kultur" vill jag ha kvar.
gillar en oberoende tv. Vi som har sett på OS har inte kunnat undgå att se att "reklamfria" och "oberoende" SVT också är beroende av reklampengar.handlar väl mest om att kunna ha kvar en oberoende television utan "reklam". jag är nog mer för än emot... gillar en oberoende tv. jo, men nu befinner vi oss inte på Kuba. Låter som ett eko av alla public service-chefer som nostalgiskt kramar tv-licensen. När SR:s tillträdande vd Cilla Benkö ska framhålla fördelarna i en intervju i tidningen Riksdag & Departement säger hon: "Det är ett system där medborgarna vet att det utbud vi producerar inte påverkas av politiken." Men vari består egentligen det stora politiska hotet mot oberoendet med en ny finansieringsform? Public service är och förblir beroende av politiska beslut. I dagens licenssystem är det riksdagen som beslutar om nivån - för närvarande 2 076 kronor om året. Det är också riksdagen som beslutar hur pengarna ur Rundradiofonden ska fördelas mellan programbolagen
"reklamfri" begrunda varför ordet blev ett citat... och då "reklampengar tittar in så kallas det sponsring och gäller väl typ uteslutande sportevenemang vilket jag mer än gärna vill se på svt. och jag köper det med sponsorpengar. med glatt humör. för jag kommer glo på skiten vilken kanal det än uppehåller sig på. men vill gärna betala så lite som möjligt i tid, pengar och irritation(läs; avbrott för reklam).
DGAF skrev: alltså oberoende elller ej. Att betala för svt-skräpet är som att slänga pengarna i sjönSVT har ju störtsköna program! Vem kan hata: Vem vet mest? Uppdrag granskning, Plus (fast Sverker är ju inte med längre, iofs :(..), Vetenskapens värld och allt sånt kul? Dessutom visas ju dom bästa serierna på SVT2 och SVT1! Vilket är väldigt bekvämt för äldre människor, eftersom dom sällan laddar hem, streamar eller köper sådana internettjänster. Fan, SVT visar/visade ju: The Wire (vilket gjorde så jag ens fick upp ögonen för det), The Corner, Nip/Tuck, Six Feet Under, Game of Thrones (!!) och mängder med andra bra serier. Nej, SVT är fan kvalitet. Att dom sen visar Melodifestivalen, ja det är en annan historia... :P
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Tro mig man saknar tv, inte gott och kolla på nerladdade serier hela tiden.
get money
och då "reklampengar tittar in så kallas det sponsring och gäller väl typ uteslutande sportevenemang vilket jag mer än gärna vill se på svt I dag sysselsätter företaget hela 120 personer och kostar licensbetalarna 146 miljoner kronor. SVT har i dag närmare 4 miljarder kronor per år i licenspengar. Enligt SVT handlar sponsorintäkterna om 40 miljoner kronor, det vill säga motsvarande en procent av intäkterna. Lägger man ner Radiotjänst med dess 146 miljoner så har man definitivt råd att sluta med sponsringen. Public service är och förblir beroende av politiska beslut. I dagens licenssystem är det riksdagen som beslutar om nivån - för närvarande 2 076 kronor om året. Om riksdagen inför en särskild public service-skatt, indexerad och frikopplad från budgeten, så är det ingen praktisk skillnad vad gäller riksdags majoritetens möjligheter att utöva inflytande.
Om jag betalade avgiften hade jag varit tämligen upprörd över hur mycket av den som verkar gå åt till att företrädare för statstelevisionen ska ges möjlighet att kampanja för sin egen fortlevnad. Jag fattar inte vilka de på SVT tror att de är. Deras svansföring i frågan om "opolitisk teve" rimmar ju tämligen dåligt med att deras företrädare regelbundet går ut i pressen och försöker beställa lagstiftning. Någon kanske borde upplysa herrskapet om att vi har en lagstiftande församling som ägnar sig åt... ja - lagstiftning.
Kulturminister Lena Adelsohn Liljeroth har velat stoppa SVT:s sponsorberoende, men typiskt nog åkt på pumpen i riksdagen. Så problemet är snarare det motsatta; det är public service som har haft den verkliga makten och fått politikerna att behålla tv-licensen.
Producent
2013-01-22 16:50
Med den logiken borde alla som har en brevlåda eller brevinkast betala till exempelvis Dagens Nyheter för de har möjligheten att ta emot tidningen. Jag skulle hellre betala för att jag lyssnar på Gatuslang som är helt ideellt. Det blir svårare att ljuga då det är lätt för dem att se om man är uppkopplad till internet? Blir svårt att ha råd att betala tvlicens om man är studerande ungkarl.
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Med den logiken borde alla som har en brevlåda eller brevinkast betala till exempelvis Dagens Nyheter för de har möjligheten att ta emot tidningen. njaaa inte riktigt va? Du har ju inte möjlighet att få DN gratis bara för att du har en brevlåda, däremot har du möjlighet att kolla på svt gratis om du har en tv/dator.
Fuckin' OG! Shiznahmutherfukk!
wasteapa01 P25 - hur tänkte du nu? Allt vi bär på är ju mer eller mindre kopplat till internet hur kan man ljuga? jag är glad att jag såg en anledning till att vara kvar till min knapptelefon. visste att de skulle bli nå huffens med internetkopplade mobiler osv.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
blweria du har nog blottat dig det mesta som redan går att uppnå, du skaffade facebook. Så du är nog redan körd då det gäller att hitta information om dig, då facebook är mer en haxorsida än en trevlig comminuty. Så att registrera sig på något annat ställe kan inte vara så farligt, det farligaste är att man skaffade facebook
lillj; tror du? det finns mer av mig än vad som bjuds på facebook. jag lovar ;)
visste att de skulle bli nå huffens med internetkopplade mobiler osv har aggresivt motarbetat dessa smarta telefoner. för mig är dom bara stora chip som i slutändan blir små nog att operera in i handen. och självklart sitter displayen fast på ögat.
blweria jag har sett tillräckligt av dig, kanske den enda i whoas historia som har fått sitta på ett mysigt café med dig och snacka skit ;) men jodå jag tror nog du har mer att bjuda på, de tvekar jag inte på haha!
jag har sett tillräckligt av dig blev lite ledsen av den biten :(
ingen kan se nog av mig. ingen!
mamma sa alltid att jag var så vacker att alla ville se mig hela tiden....
Men tror ni verkligen att det kommer bli en sån stor grej? jag menar kött-skatt ska komma också, denna grej ska komma, att ladda ner filmer ger fängelse (vilket ingen har typ gjort jag är kvar), internet skulle bli en fluga, en kvinna köpte solen och skulle ta betalt för att använda solen, jorden skulle gå under 21 december 2012.. tror ni verkligen att dom kommer lägga sån stor vikt på att få folk att betala? tror ni dom kommer att lyckas? Jag tror ni med ipad iphones och såna där coola saker kommer klara er ganska bra, bara låta bli att gå på stvplay. ni har väl fler ställen att kika på, om de ska jaga 9 miljoner människor att betala tvavgift så får dom hålla på jobba hela dagarna 24/7, det är ingen som pallar det.
blweria - okejdå jag fick väl inte se allt, men fick se ditt yttre. Nog tror jag de finns annat under dina kläder woppwopp ;)
tror ni verkligen att dom kommer lägga sån stor vikt på att få folk att betala? haar dom kunnat gå så långt så att dom hotar med att lägga en snigel på folks ögon för att dom inte betalar så känns det som att dom inte har någon gräns för vad dom kan ta sig till....
hahaha men de där har väl ändå aldrig nämnts ..
jorå, back in the days;) "vill du ha en snigel på ögat?"
HHAHAHAHAHA .. jag förstår nu. fan bäst man passar sig
en kvinna som läser nyheterna är ju förfärligt. ursh!
helt rätt med public service, främst för oberoende journalistik. är nyheterna beroende av näringslivet å konsumenterna kommer det bara bli nyheter om hur man blir smal snabbast å att juholt har en ful mustasch. inte kul
Ridå
Gäller detta mobiler och tablets?
Har inte haft tv på 2 år nu och saknar det inte, det enda jag sett på svt play var mysteriet på greveholm i vintras. Det enda jag kan tänka mig att betala för vore sveriges radio, får fan vredesutbrott på radioreklam. så, en mindre summa för oss som bara gillar radion?
If you go platinum it's got nothing to do with luck, it just means a million people are stupid as fuck.
Fakemail. Det går inte att betala för enbart radio. En av mina kusiner som inte har/hade tv försökte betala för sig för sitt radioanvändande. Svaret han fick var att han antingen fick betala hela licensen (för tv) eller inte betala alls. Vi betalar inte för sr utan det är bara en bonus på köpet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tombom... Tror man redan nu skall betala om man har smartphone, dock inte för ipad och liknande. Om jag inte missupfattade nyhetsinslaget på kulturnyheterna tidigare i dag
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Producent
2013-01-22 21:17
Sa inte alliansen innan de kom till makten att tvlicensen skulle ingå i skatten?
Jag är ingen perfekt man. Jag försöker bara göra det bästa jag kan och vara sann, inte göra nått halvdann. Det borde vara min slogan.
Sa inte alliansen innan de kom till makten att tvlicensen skulle ingå i skatten? Jo, men röstades aldrig igenom.. (Tror d var så?) Hur många här betalar licensen idag eller nånsin gjort??
Producent
2013-01-24 09:48
Sa inte alliansen att avgiften till a-kassan skulle ingå i skatten och vara obligatorisk också?
Det är väl bara att säga att man är elallergiker om de ringer. Visserligen en låtsassjukdom, men det är ju en fördel i sammanhanget. För min del gillar jag SVT och SR. Jag tittar/lyssnar på långt ifrån allt, men det finns ändå alltid en 2-3 saker i veckan jag gärna ser. Utöver det uppskattar jag vintersport och där är SVT guld värt (För min del är det lätt värt 40 spänn i veckan). Jag betalade inte avgift när jag pluggade, men nu för tiden känns det ändå ok att göra det. Detta förslag är ju dock helt orimligt. SVT får väl göra som alla andra och införa en paywall på nätet. Det är givetvis en möjlighet, men uppenbarligen vill de inte. Frågan är varför? Om anledningen är att går dåligt med finansieringen kanske man måste inse att den nuvarande modellen inte fungerar. Ta ut avgiften på skattsedeln, begravningsavgift och TV-avgift.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
som alla andra och införa en paywall på nätet..Ta ut avgiften på skattsedeln, begravningsavgift och TV-avgift. Just vad jag funderade på.. Är inte de bättre? Den som har men aldrig betalat licensen tidigare kommer väl inte göra d nu heller och det kommer ju inte precis bli invasion av TV spanare/pejlare runt om i landet... Är inte riktigt med på detta alltså.... Så här då; Om jag lägger upp alla mina privata bilder, böcker, filmer etc i min privata dator och oavsett om jag delar med mig eller inte kan jag då kräva av alla andra innehavare av dator etc betala en avgift till mig