I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

hur avtrubbad är du

Övrigt - Blandat

   

2012-12-08 04:31

hur avtrubbad är du


Jag satt och kolla på en sida som delar massor med länkar och kom över en länk med en avrättning.. Jag tänkte inte så mycket på vad som hände i filmen, lyfta knappt ögonbrynet. Jag reflekterade inte ens över att det var en människa som faktiskt dog på riktigt i videon.


Det som stör mig är att jag inte reagerade starkare på det jag såg. Känns som att man sett så mycket sjuka klipp på internet att man helt enkelt inte bryr sig längre..


Det jag funderar på är vad betyder denna utveckling och avtrubbning för den nu uppväxande generationen?

Våldet blir allt grövre i både filmer och i verkligheten men det verkar som att ingen funderar på vad som kommer hända sen.

Vad kommer att hända för nästa generation?
Jag läste en skrämmande artikel om en mellanstadieelev som hade hotat sin lärare med kniv. När jag gick i mellanstadiet så skulle den tanken aldrig kunna falla mig in, det fanns inte på kartan. Jag visste väl knappt att den typen av våld och hot existerade och man hade väldigt mycket respekt för dom äldre..


Jag vet att detta inlägg blev lite virrigt men det jag funderar på är hur reagerar du när du ser våld på internet främst.

42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...