I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Plugg versus arbete

Övrigt - Blandat

   
Rappare

2012-10-23 12:34

Plugg versus arbete

Tjena, jag började plugga spelutveckling nu i höst men känner mig inte helt säker på utbildningen och funderar således på att avsluta studierna i januari. Jag har hittat jobbannonser som erbjuder arbeten som har med spel att göra, jag vill söka dessa. Man behöver inga tidigare erfarenheter men man ska vara intresserad av dator- och tv-spel, spela mycket och ha viss kunskap inom ämnet.

Jag har nu två alternativ:
1. Jag skriver med min nuvarande utbildning i min ansökan i hopp om att det ska visa att jag faktiskt har intresse för ämnet, problemet är då att jag måste förmedla att jag är villig att hoppa av utbildningen i förmån för jobbet, vilket kan ge dåliga vibbar eftersom jag då kan verka velig.
2. Jag struntar i att nämna utbildningen och hoppas på att jag kan få jobbet ändå.

Vad borde jag göra?

Fuck alla som tycker att det här är en skitlöjlig tråd och att jag bör sköta mig själv.