I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur träffade du din flickvän/pojkvän?

Övrigt - Blandat

2012-10-01 20:31

Hur träffade du din flickvän/pojkvän?

Som rubriken säger, hur träffades ni? :))

Juicy nam nam...

You are not your fucking Khakis!

2012-10-01 20:39
När jag var runt 12-13 så möttes vi. Det var en varm sommarkväll och jag hade varit ute hela dagen så när jag kom in tog jag en varm dusch. Helt plötsligt som en skänk från ovan så fanns hon där, Lena Handén. Love u babe!
42 muskler för att göra en sur min medan det bara krävs 4 stycken för att sträcka ut armen och nita idioten...
Graffare

2012-10-01 20:46
För cirka sex år sedan fick jag upp ögonen för den finaste tjej jag någonsin lagt ögonen på, i kassan på min lokala ICA-butik. Hade inte bollar nog att ta kontakt utan åren gick och jag gick där, trånade. Tids nog fick jag veta att denna tjej och jag hade en gemensam mycket god vän, detta var kanske 4 år sedan. Men jag hade förhållande då och efter det har vi alltid varit osynkade i förhållande-cykeln. För lite mer än ett år sedan berättade jag för vår gemensamma vän om min crush, naturligtvis vidarebefordrade hon informationen till vederbörande. I samband med en festlighet i somras hände det till slut, nu är vi ett par sen snart två månader tillbaks. Så kan det gå :)
My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah

2012-10-01 20:53
alltså åååh! jag ska dra den långa historien någon gång men kort sagt så började allt på lunarstorm(herregud)... vi firade 7 år i somras!
Rahamadjan av GU-PA!

2012-10-01 21:51
Haha, en sjuk historia faktiskt. Det började faktiskt med att jag försökte våldta henne på en fest, men blev stoppad av hennes bror (som är min kompis). Lyckades bara ge henne en blåtira och en fläskläpp typ, men allt var lugnt efteråt. De förstod väl att jag var pilsk..

I vilket fall så var jag hemma hos min polare och då dök givetvis systern upp och vi började prata osv. Hon var lite rädd till en början, men det gick över när jag la armen runt hennes nacke/axlar. Vi kramades lite och jag kysste henne. Bytte nummer och sen fortsatte vi att träffas. Vi har varit tillsammans i drygt fyra år nu!

2012-10-01 22:29
Karim- you sick fuck! Men ja...vi brudar gillar det den hårda vägen tydligen! ;)

You are not your fucking Khakis!
Groupie

2012-10-01 22:46
Karim.....vad i helvete

2012-10-01 22:48
min senaste var i garderobskön på olearys. Han kollade på mig och jag gick dit tog hans öl och drack upp den. Sen så sa han "jaha varsegod då." då sa jag "tackar tackar" Följde med han hem vi hade sex, jag tänkte bara att de var ett onenightstand.

Vi bytte nummer men jag var så full så jag slog in fel, hittade han på facebook och skrev till honom "Var de menat att jag skulle ha fel nummer eller?" då svarade han "nee, vill du komma hit och se på film till veckan?" sedan så dejtade vi i några månader sen blev vi tillsammans.

Men förhållandet i sig var inte så stabilt. Så de tog slut efter 8 månader.
All I'm gonna do is just go on and do what I feel - J.hendrix
Producent

2012-10-01 22:55
LillJ

Av egen erfarenhet från yngre dagar så kan jag berätta för dig att personer man hookat med på fyllan sällan brukar innebära något slags bra eller matchande förhållande. Ska ganska mycket till, man känner ju liksom inte ens personen? Blir som lotto. Ännu mer om det är stora mängder alkohol inblandat, hehe.. Låter ju ganska sjukt när man nu tänker på det. Bygga en relation baserat på lite fylla och ett knull för natten?

//Paz

2012-10-01 23:00
Men vi blev ju inte tillsammans på engång,
vi dejtade ju efteråt i typ 5 månader.. så de var inte så att vi träffades bara i fyllan.
Jag trodde de var en bra kille han var sjukt intelligent osv. men efter tre veckor när vi blev tsm offentligt så var han otrogen framför mina ögon när han var full och trodde han var ensam med en tjej som han var kåt på, men så dum som jag var så tog jag tillbaka han för han sa "jag vill ha dig blablablalabla"

Men jag insåg ju mer tiden gick.. att han ville nog inte ha mig. Så jag gjorde slut.

De finns säkert lyckliga berättelser folk som träffas ute.
Finns nog inget facit vars de är rätt eller fel att träffa en partner.

Jag har någon slags idiotmagnet på mig så att de skulle bli sådär var inte speciellt förvånande för mig eftersom alla andra har gjort så.

Därför kom jag på den ultimata idén att leva celibat.

2012-10-01 23:03
själv längtar jag tills whoas hippies, feminister, moralkrigare och annat byke ska få se karims inlägg.
:D
Producent

2012-10-01 23:03
LillJ

Hmm.. Well, jag tror iaf att det är smartare att FÖRST lära känna personen så du vet vad det är för snubbe du eventuellt öppnar upp dig för, blir förälskad i osv. Dock så kan ju snubben lika gärna ljuga om allt fram tills dess oavsett. Finns mkt falska människor där ute.

Exemplet du beskrev nyss är en typ av person som jag bara känner djup avsmak inför. "Otrogen framför ens ögon", wtf?? :S

//Paz

2012-10-01 23:10
ja de var sjukt..
Producent

2012-10-01 23:13
De finns säkert lyckliga berättelser folk som träffas ute.
Finns nog inget facit vars de är rätt eller fel att träffa en partner.

Haha! Ja eller hur...

Det är nog snarare lata och fåraktiga personer som bara behöver någon och nöjer sig med det. Har sett dessa personerna många gånger i mitt liv. Relationer där de typ bara är tillsammans för barnens skull eller för att de inte vågar vara ensamma. Ingen passion. Ingen romantik. Inga beröringar eller ömhetsförklaringar osv osv osv.. Fan, har hur mkt barndomsvänners föräldrar och nuvarande vänner som helst som pekar på denna läskiga sanningen. Men sure, en och annan hittar säkert magi på en nattklubb och kan bygga livslång och äkta kärlek ut av det, känns ju som ett smärre mirakel dock isf, de borde spela på stryktipset, vikinglotto och V75 varje dag, ;)

Mer än hälften av alla mina nära vänner hade inte sina föräldrar boendes tillsammans när de växte upp. Ej så heller mina föräldrar. Typ standard i Sverige idag, lol..
Producent

2012-10-01 23:14

2012-10-02 02:07
kung karim!
Fix & Trix AB

2012-10-02 02:24
Machete: Varför så cynisk?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-02 07:23
irc, #whoa.nu
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2012-10-02 09:24
Misery_Chick - Sa ju det.. Skulle ju rensa en hel del.! :P
Graffare

2012-10-02 09:39
Misery_chick: Vem är du tillsammans med, Fraodi?
-Jus Allah

2012-10-02 09:47
LillJ

Rensa?

stayblack

Nej 987.

Vilken underlig grej att gissa sådär random, nån särskild anledning till varför du undrade om jag är ihop med fraodi?

(jag känner inte fraodi)
Graffare

2012-10-02 09:52
Nja det var första namnet som dök upp när jag tänkte på IRC-kanalen.
-Jus Allah
Moderator

2012-10-02 19:38
Haffade snyggaste tjejen på jobbet och hon haffade mig. Efter ett år av långdistansförhållande bor vi nu tillsammans och är jävligt lyckliga.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Moderator

2012-10-02 19:38
Eller, jag är åtminstone det. Hon verkar vara det.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2012-10-02 19:39
Burger king kön klockan 04 på natten...
Vi började prata, bytte nummer och dagen efter skickade han sms och frågade om han kunde få bjuda på middag.
Visade sig efter en tid tillsammans att jag redan i mellanstadiet hade haft ögonen på honom... Brukade se honom och drömma om honom när jag satt och väntade på bussen efter stallet.. Insåg när jag satt och kollade på hans gamla bilder att det var samma kille som jag hade drömt om :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-10-02 20:25
krossad_anka

hahaha har du berättat det för honom?

2012-10-02 21:41
hahaha karim är du allvarlig eller?
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "
Moderator

2012-10-02 21:55
karim trollar uteslutande i varje tråd han skriver i.

2012-10-02 23:00
Träffade mitt EX på nätet. Vi började prata med varandra så gick det från det typ :P

2012-10-03 13:16
via gemensam vän. vi blev ihop 5 dagar innan mitt första MS-skov så han dodgade det nästan. nu kan han inte göra slut pga att det är så synd om mig som har MS. ^_^

2012-10-03 15:18
Under ganska random omständigheter på Gretas i Göteborg. Jag var ganska full, han med och jag trodde det skulle vara ett ons. Hade massor gemensamt och träffades typ varje dag. Visade sig också att vi växt upp på samma ort, gått i samma skola osv. Nu är vi tillsammans och jättekära och löjliga :)
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan
Moderator

2012-10-03 17:40
junkgirl Haha du fick honom på kroken vid ett perfekt tillfälle! Kan du använda samma argument för att tvinga honom att göra tråkiga hushållssysslor?

2012-10-03 20:15
KaptenKrok P27
Varför säger du att jag trollar? Alla som inte är som dig eller normen måste trolla, eller hur? Börjar bli riktigt jävla jobbigt att se folk skriva troll överallt, det är som när alla på Whoa skrev "fake some gangtapes" eller när folk säger swag.

Ordet troll(a) tycks ha tappat sin mening, tack vare nollor som dig. Gör något vettigt istället för att tramsa runt för i helvete!

2012-10-04 01:33
jag träffade mitt ex på whoa. vi var imponerade av varandra på avstånd, i diverse forumtrådar, sen råkade vi träffas på en spelning. vi var ihop i sju år.
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2012-10-04 01:38
snorty F29

ok OT men oj dig var det längesen man såg här.

2012-10-04 01:56
Misery_chick

haha! ja! jag kände en plötslig saknad efter forumhäng!
put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world

2012-10-04 16:19
På ölandroots i campet, ganska så full och annat. Hängde med denna kvinnan hela festivalen, sen dejtade vi och blev ihop.
Det var en gång en rappare som ville vara som alla andra, och plötsligt var han unik.

2012-10-05 19:27
Det började på whoa faktiskt, sen blev vi vänner på FB men skrev inte till varandra förrän flera år senare. Minns faktiskt inte ens varför eller vem som la till vem.

Plötsligt när jag var på långsemester i Berlin såg jag att han statusuppdaterat att han skulle dit. Perfekt, tänkte jag eftersom jag och mina polare hade slut på snus, haha. Så jag frågade om han kunde köpa en stock snus i Sverige och ta med till Berlin, så därför möttes vi upp samma dag som han kom dit och sen hängde han med mig och mina polare resten av eftermiddagen/kvällen eftersom han var lika schyst som jag tyckt att han verkat vara + att hans polare inte skulle åka till Berlin förrän dagen efter.

Detta möte resulterade i att han bokade om sitt flyg för att kunna stanna lite extra och hänga med mig. Tur för mig skulle han flytta till samma stad som jag en månad efter jag kom hem från Berlin (jag stannade längre än han) och vi dejtade "bara" i ett par månader efter det innan vi officiellt blev tillsammans. Flyttade ihop två månader efter att vi blev "officiella" och om fem dagar firar vi två år tillsammans. Förhoppningsvis blir det massor med fler år :)
Groupie

2012-10-05 19:40

Av egen erfarenhet från yngre dagar så kan jag berätta för dig att personer man hookat med på fyllan sällan brukar innebära något slags bra eller matchande förhållande.

Av egen erfarenhet vet jag att du har över 3 år fel.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Toastare

2012-10-06 18:04
Träffade min pojkvän/sambo sen 3,5 år tillbaka på ett dansgolv i Stockholm. Var ute med en kompis och träffade en bekant som fyllde år, han ville gå till dansgolvet och det gjorde vi. Där stod två killar som jag fick för mig kände min bekant som fyllde år. När min bekant gick så fortsatte jag att dansa med dem, min kompis stack hem. Och sen gick vi ut och rökte (herregud, rökte jag OCH var berusad OCH ute på klubb) och pratade. Vi hade sjukt roligt jag min blivande kille och hans kompis. Hade samma humor och pratade musik, tv-serier och massa annat. Så var klockan 03 och jag drog hem dem till mig (herregud HEM TILL MIG, hur ska detta sluta??) Där satt vi och ugglade och tittade på Little Brittain. Min killes kompis somnade rätt snabbt, och han och jag satt och pratade och pratade. Vid typ 10 på morgonen började jag hinta om att jag var trött och poletten trillade väl ner nån timme senare ;)
Då min pojkvän inte har jättevanligt namn kunde jag hitta honom på facebook, tror vi bytte nummer också... eller det gjorde vi. Vi hade pratat om att vi skulle se Flight of the conchords tillsammans, då det var tiden det gick. Och efter lite sms och facebook så sågs vi på torsdagen i veckan som kom.
Och jag hade redan fallit pladask, och han med.. så där så man mår illa och inte kan tänka på nått annat. Och bara vet.
Sen missade han såklart sista pendeln hem den torsdagen. Och han fick sova över och vi kysstes framåt småtimmarna och hade följe till jobbet hand i hand. Och bara visste att det var vi.
Sen dess är vi ett team och kommer vara ett team.

Jag skyller allt på Emma!
Toastare

2012-10-06 18:05
Poletten som trillade ner var att de skulle gå hem... inte att vi skulle dricka te i min säng.

2012-10-06 20:30
Träffade min husband to be (even if it was not meant to be) på ett rätt intressant vis. Jag handlade ibland i affären han arbetade. Han såg så nervös ut när han tittade på mig vilket var lite sött. Vi träffas ett par gånger på detta sätt och en dag säger han - Var bor du? - när han ger mig pengarna vilket väckte tanken att han kanske såg nervös ut för han var intresserad av mig. Eftersom jag är kompis med hans kusin kände jag mig rätt bekväm i situationen, så efter en vecka frågade jag honom om han ville gå på bio med mig. Det kanske var en bra raggningsreplik? Dock fungerar inte sådana på mig, men han var speciell... :)

2012-10-10 05:01
Började med att jag tjatade i ett par timmar på att han skulle komma på technofest på tinychat.com! Tog sitt lilla tag, men tillslut kom han på festen och vi klickade direkt. :)
Var tillsammans med min dåvarande pojkvän, men kände direkt att jag ville vara med min nuvarande pojkvän och så fick det bli. :D Vi har nu varit tillsammans i 3 månader snart och jag hoppas det håller i hur många år som helst framöver, bästa killen någonsin och har aldrig känt såhär för någon förut! :D Lyckligare är någonsin i livet. :D
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Rappare

2012-10-10 05:38
SKAJP!
Wurrup?
Redaktionen

2012-10-10 10:32
höstångesten har aldrig vart mer påtaglig som efter man läst denna tråden..

jag är öppen för fika / köpa ditt begagnade 360. pma
namaste

2012-10-10 18:35
KaptenKrok

äsch, sånt tycker jag bara är roligt att göra, så han är off the hook gällande allt utom matlagning. ^_^
Rappare

2012-10-10 19:04
Brazen skrev:
Under ganska random omständigheter på Gretas i Göteborg. Jag var ganska full, han med och jag trodde det skulle vara ett ons. Hade massor gemensamt och träffades typ varje dag. Visade sig också att vi växt upp på samma ort, gått i samma skola osv. Nu är vi tillsammans och jättekära och löjliga :)
Wooooot, när hände detta?

2012-10-10 19:15
apropå att hooka på krogen inte skulle leda till långvariga stabila relationer förresten... nu är vi uppe i 6½ år, så visst fasen kan man få ut ett långt, lyckligt och stabilt förhållande från en fyllekväll. ^_^

2012-10-11 09:25
scrotum skrev:
Brazen skrev:
Wooooot, när hände detta?

I slutet av maj :), så det är fortfarande nytt och spännande :P
"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan

2012-10-11 16:18
Karim, Dö tack

Toastare

2012-10-18 20:04
Har d-beck blivit dumpad :O whoa vad händer?