I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

granne som stör

Övrigt - Blandat

   

2012-08-16 15:25

granne som stör


Jag har precis flyttat till en ny superfin lägenhet där jag trivs jättebra. Men jag har funderat på en sak.
Det är så här att jag har en granne som har något form av handikap. Jag tror hon är smått autistisk och paranoid. Jag har sett att hon även har hemtjänst.

Oftast är hon lugn och verkar gullig. Problemet är bara att hon rycker i sitt dörrhandtag lite då och då. Jag antar att hon är orolig för att dörren inte är låst ordentligt, och det hade väl egentligen inte varit ett särskilt stort problem om det inte var så för att hemtjänst kommer till henne runt 7-8 på morgonen varje morgon och varenda gång personen går så måste hon rycka i sitt handtag några extra gånger eftersom hon stängt dörren, vilket väcker mig. Kan nämna att det är väldigt lyhört i huset.

Det andra problemet är även att hon är extremt överviktig, vilket egentligen inte är mitt problem, men varje morgon så går hon ut och kommer tillbaka efter en stund, och då ska hon gå upp för alla trappor till tredje våningen. Problemet där är att det verkar som att hon tar några trappor, stannar och typ ylar av utmattning eftersom det är så jobbigt för henne. Det tar kanske 20 minuter för henne att komma upp. Något som är lika störigt när man försöker sova.

Jag förstår faktiskt inte varför hon inte bor på något hem. Hon bor helt ensam i en trea, vilket känns väldigt onödigt och hade kunnat utnyttjas av en familj som verkligen behöver den ytan.

Kan man säga till om sånt här, eller är jag löjlig som stör mig?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.