I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Enkätundersökning som berör fördomar kopplat till etnicitet

Övrigt - Blandat

2012-06-10 16:20

Enkätundersökning som berör fördomar kopplat till etnicitet

"Är du 18 år eller äldre, svenskfödd med svenskfödda föräldrar - då skulle vi uppskatta din hjälp!

Vi är två psykologistudenter vid Högskolan Kristianstad som skulle uppskatta din medverkan i en enkätundersökning som berör fördomar kopplat till etnicitet. Din medverkan är självklart frivillig och svaren kommer att behandlas konfidentiellt. Enkäten tar cirka fem till tio minuter att besvara och vi ber dig att besvara frågorna så ärligt och sanningsenligt som möjligt."

Alla som detta stämmer in på, ge fem minuter av din tid och hjälp min mamma att bli klar med sin sista "tenta" i psykologi.

Tack!

2012-06-10 17:11
Och hur går det till?
Intressepenisen hårdnar!

2012-06-10 17:27
Oj, glömde visst själva länken..

https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dHdZU2JhUzFOZ3g4T29iRHBzNWR4dnc6MQ

Graffare

2012-06-10 20:27
Trist att det föll på att morsan adopterades från Finland när hon var två år gammal.
My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah
Graffare

2012-06-10 20:31
Väldigt märkliga frågor dock, hoppas examinator har ögonen med sig.
My stomach got young dead orphans in it
I eat from trash cans at abortion clinics
-Jus Allah

2012-06-10 20:40
Det är inget stort arbete, så jag tror inte att de la ner så mycket tid på just den här enkäten.
Men jag tror också att frågorna ska vara lite märkliga, så att den som svarar på dem får tänka till lite.

2012-06-10 21:32
"Vi har fått in många synpunkter på våra frågeställningar, bra och relevanta synpunkter som vi tacksamt tar emot. Enkäten är en "liten" del i en mindre tentamensuppgift på B-nivå. Den gör inte anspråk på att leda till några resultat som vi kommer att publiceras. Uppgiftens fokus ligger på data-analys (metod) och vetenskapligt artikelskrivande, vilket innebär att det inte funnits tid till att utforma och testa frågorna i enkäten tillfredsställande. Vi är medvetna om det och beklagar om frågorna har upplevts ogenomtänkta och svåra att ta ställning till. Ur studiesynpunkt är dataunderlaget till stor hjälp, inte minst för att kritiskt granska vikten av giltiga frågor."

Hangaround

2012-06-10 21:33
Min mamma är adopterad från dk, FAN!!!

2012-06-11 11:15
Nu har supersvennen talat! Varsågodis!
Rahamadjan av GU-PA!
Admin

2012-06-11 11:28
Hahaha, källsortera!

Nä, får ni godkänt på de frågorna får ni nog byta institution.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2012-06-11 12:47
Det är som sagt inte frågorna som är själva uppgiften, utan att göra en enkätundersökning. Kunde lika gärna ha handlat om "går du till ICA eller Konsum och handlar?"

2012-06-11 15:20
Jaja, nu är de klara med sin grej så ni får gärna ta bort tråden!

Rappare

2012-06-12 00:22
Varför hatar folk? Jag tycker att det är viktigt att lyfta fram hur dåliga invandrare är på att källsortera.
Admin

2012-06-12 01:30
I ärlighetens namn var jag trött och utan kaffe när jag skrev det där och jag ber om ursäkt, jag borde givetvis ha kommit med lite mer konstruktiv kritik.

Dåligt behandlad statistik är en pet peeve för mig, något folk i Politik-forumet nog har märkt av, men det är ingen ursäkt att driva med era frågor utan att ge konkreta exempel på vad jag anser vara dåligt och samtidigt låta förolämpande. Sorry.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.