Största chansen om du verkligen vill ha det här jobbet, och t o m kan tänkta dig att jobba längre där än ett sommarjobb, visa chefen att han verkligen är någon du kan räkna med. Säg samma sak som du säger här, jag vill verkligen ha det här jobbet, alla mina vänner ska åka på en festival dit jag vill mer än någonting annat just nu, jag vill inte orsaka problem för dig så säg till mig det här verkligen inte funkar för er så kommer jag sälja min biljett till festivalen och jobba åt er istället. Då har du visat honom/henne att du är ärlig, går att räkna med och kommer alltid berätta var du står i saker. Det sista en chef vill är att behöva gå och försöka läsa andras tankar, de vill lägga sin energi på att effektivisera saker. Om du inte är beredd att tacka nej till festivalen pga jobbet så tycker jag inte du ska ta jobbet, för om du inte verkligen vill ha jobbet, va fan ska du dit och göra? För att överleva, kompis du kommer överleva ändå tro mig. Det finns ingen lycka i att jaga saker som andra* säger är rätt om du egentligen inte håller med, då försöker du bara göra de nöjda för att kunna acceptera dig själv, utan att egentligen acceptera dig själv. Det blev lite djupt det här, but its all hiphop, när du gör dina val i livet måste du veta varför du gör dom, när du väl inser det så behöver du inte pengarna blablabla för att bli lycklig, du behöver så klart tillräckligt för mat, husrum, överlevnad helt enkelt. Om du kan vara ärlig på Riktigt mot dig själv, så kommer du kunna läsa så många människor runt omkring dig som en baggis, och på så sätt få dom att smälta dig om du vill. * Personer, likaväl som samhället