Tjejer som INTE färgar håret?
Rak fråga: hur många av er tjejer färgar INTE håret regelbundet, d.v.s. har eran riktiga, obehandlade hårfärg? Känns som tjejer färgar håret lika självklart som att regelbundet tvätta sina kläder, jag tycker man nästan aldrig ser en "vanlig" tjej med ofärgat hår. Det tycks ha blivit norm helt enkelt och många tycks främmande inför sin riktiga färg och går år efter år, ja kanske hela sina liv utan att ens ha en aning om hur de "egentligen" ser ut. Killar kan också svara på detta, alltså deras tankar om detta.
Intressepenisen hårdnar!
Du har fan rätt... i princip ALLA brudar färgar håret.. dang, nu när jag tänker på det så vet jag nog ingen brud som INTE färgar håret
Jag färgade håret ljusare när jag var yngre, men jag har slutat med det sen några år tillbaka. Dels för att jag insåg att det såg löjligt ut, det såg ju absolut inte ut att vara min riktiga hårfärg, och dels för att det sliter sjukt mycket på håret. Alla färgningar, men särskilt blekningar, innehåller riktigt mycket kemikalier. Så nu är min hårfärg 100 % min naturliga! =)
You go, girl!
Intressepenisen hårdnar!
Jag färgar inte håret :) Tycker bara de verkar jobbigt att behöva färga de hela tiden för utväxter är skitfult, plus att jag undviker att utsätta min kropp för kemikalier så mycket jag kan. Men du har rätt i att många gör det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Jag själv snaggar mig varannan vecka, det sliter inte på håret men det är tillräckligt jobbigt att behöva lägga tid på (15 min)...
Intressepenisen hårdnar!
Tänker aldrig i hela mitt liv färga håret igen! Däremot rakpermanentar jag håret ganska regelbundet... Och plattar det. Tills det har vuxit ut igen ^^
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Jag har färgat mitt hår mörkt sen jag var 14, fast egentligen bara av en anledning. Jag hade mastodont bröst och var blond, vilket jag skämdes för då jag såg ut som en bimbo. Gör det fortfarande för jag trivs i mörkt hår, även fast brösten är hälften så stora:)
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag har inte färgat håret på typ 4-5 år. o de e sant att dom flesta brudar färgar. fattar dock inte vf. de sliter ju bara på håret, vilket leder till att man får fulare hår, vilket nog inte va målet me o färga håret. fett skumt.
jag har min naturliga hårfärg! brukade färga förut men började väl känna mig fake, såg fake ut. haha och då har jag ett nästan svart hår som jag färgade svart eller ljusare nyans av brunt. ingen större förändring med andra ord, men ändå kände jag mig fake.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Har min naturliga hårfärg, brukade göra slingor (ljusare) och det såg verkligen helt naturligt ut. Speciellt med tanke på att jag haft så ljust hår, naturligt, innan när jag var yngre. Men nu har jag inte gjort slingor på typ 2 år pga att jag hade en frisyr som inte riktigt hade sett klok ut om jag hade färgat håret, inte heller sen dess jag låtit frisyren (under cut på ena sidan) växa ut.. Dessutom har jag inte gjort det pga att jag inte haft cash eller inte orkat. Det tar nämligen ca 3 timmar hos frisören och kostar som minst 1000:- om man vill se någelunda normal ut i håret efter frisören är klar, TJUHU...not.
Lacroix jobbigt med mastodontbröst, speciellt om de måste "nedopereras", fast trevligt för oss andra! Lite knäppt kanske att man skulle se ut som en bimbo bara för att man var blond samtidigt, som att en hårfärg skulle komma med någon slags genetiskt betingad lössläppthet eller liknande.
Intressepenisen hårdnar!
wasteapa01 skrev: Lacroix jobbigt med mastodontbröst, speciellt om de måste "nedopereras", fast trevligt för oss andra! Lite knäppt kanske att man skulle se ut som en bimbo bara för att man var blond samtidigt, som att en hårfärg skulle komma med någon slags genetiskt betingad lössläppthet eller liknande.Det var så jag kände på den tiden. Det var den bilden jag hade i mitt huvud av vad folk tänkte om mig. Eftersom jag skämdes så oerhört över mina bröst så kändes det bättre att färga mitt hår mörkt. haha. 1+1 blir inte 2 i detta läget. Men men.
Känner mig som en riktigt nöjd och snygg kvinna nu för tin:)
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Ehhhhhh med tanke på att ingen här i tråden färgar håret (inklusive mig) så känns det som att påståendet "de flesta tjejer färgar håret" inte riktigt stämmer.
FUN LIGHT!!<br>
Jag försökte komma på någon kvinnlig bekant som inte färgar håret idag, men lyckades inte. Det finns säkert någon, men majoriteten färgar. Själv färgar jag också håret och jag tycker nog att de flesta medlemmar av båda könen passar bättre i färgat än i ofärgat. Ofärgat hår ser så dassigt ut och saknar djup. Enligt mitt tycke passar de flesta flickor bäst i svart och olika varianter av rött hår.
Skulle det vara något fel på att färga håret eller? Hårfärg gör att håret får mer lyster, blir glansigare å finare osv, iaf toningar. I dagens fejksamhälle får du nog vara glad om du lyckas hitta en tjej som åtminstone inte har löshår.
Dawg_fatha: med tanke på att jag frågade efter tjejer som inte färgade håret (typ) så är det ju föga förvånande att det är just de som svarar i tråden.StarNate_: inte fel nödvändigtvis, knappast rätt heller för den delen. Det är bara trist när det fejkade blir norm, tycker jag. Anusblekningar ger säkert röven mer glans och lyster också men det vore trist om allt fler lade pengar, tid och energi på ytterligare ett skapat behov. Det här landet behöver inga fler frisörer heller.
Intressepenisen hårdnar!
De sorgliga är väl inte att vi lever i ett fejksamhälle. Ibland kan man väl få piffa till sig och känna sig extra fin. Det sorgliga är ju att både tjejer och killar verkar tycka att dom inte är vackra när dom tar av sig masken.
AneekDivine: typ så, ja.
Intressepenisen hårdnar!
Jag har aldrig färgat håret i hela mitt liv. Har velat färga men då måste jag bleka det först och det vill jag inte. En sak som jag blivit förvånad över är hur många tjejer som har löshår.
Fejksamhället är urlöjligt.. och ännu värre är ju att det är den typen av tjejer som de flesta killar verkar tycka är snygga osv. Löshår, akrylnaglar, ögonfransförlängning, silikonbröst, restylane i läpparna, spruta in grejer i kindbenen osv.. fattar inte att dom orkar!
Moderator
2012-04-01 18:09
StarNate_ skrev: Fejksamhället är urlöjligt.. och ännu värre är ju att det är den typen av tjejer som de flesta killar verkar tycka är snygga osv. Löshår, akrylnaglar, ögonfransförlängning, silikonbröst, restylane i läpparna, spruta in grejer i kindbenen osv.. fattar inte att dom orkar!Jag tror faktiskt inte det stämmer att de flesta killar attraheras mer av såna tjejer, jag tror att de flesta tycker om tjejer med en mer naturlig look.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Hangaround
2012-04-02 13:51
Färgar håret minst en gång i månad. Utväxten skvallrar om att jag fortfarande är platinablond och det tycker jag är så oerhört boooooring. Red on the head makes fire in the bed, prova!