I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Amsterdam utanför red light!

Övrigt - Blandat

2012-03-24 16:37

Amsterdam utanför red light!

Jag ska till amsterdam men jag hatar fulla britter och collegeamerikaner så jag behöver era tips på vad man kan göra och klubbar man kan gå till (helst elektroniskt, tech house och minimalt, ni hajar grejen) som INTE undernågra som helst omständigheter är i red light district. Tips på boende är också välkommet.

Hangaround

2012-03-24 17:23
Boende så finns det en del billiga hostels på Museumplein, ligger typ 10-15min med spårvagnen bort från själva centrum.

de Duivel är ett hiphophak som ligger en bit utanför smeten så att säga, kan vara drygt att ta sig dit men åker man taxi är det lugnt.

i övrigt vettefan vad jag kan tipsa om, brukar mest röka ganja och spela biljard när jag är där:)
Rappare

2012-03-24 20:58
Åker du 4/20 får vi se till att inte korsa vägar..
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe

2012-03-25 18:26
Vondelpark är säkert nice nu när våren är på ingång :)

2012-03-27 12:49
Tyvarr har kommunen stangt ner De duivel, annars hade jag varmt rekommenderat det.. det har varit softaste stallet i stan med bra musik och stamning. Intraffade en skottlossning utanfor i december och kommunen tyckte att man skulle stanga ner det for att ett par horungar misskotte sig.
Det ligger inte sarskilt mkt utanför smeten, utan pa regulierdwaarstraat nara Rembrandtsplein. Manga turisthak runtom, men aven manga parlor i form av gamla "bruin cafes". Typ 7 minuters promenad fran leidseplein.

http://www.bitterzoet.com
http://www.studio-80.nl/
Populara stallen om man gillar elektroniskt, har sjalv inte hangt dar men hort mkt gott om, fran sana som gillar.

Ovriga tips: Nu nar det ar var, chilla i parkerna! Vondelpark, Museeumplein, Flevopark.. Ta en svang pa Dappermarkt, antingen ta taget ut till Amsterdam Muiderpoort eller tram 7 eller 3 (som gar mot flevopark). Grymma stand med god mat, marockanskt, surinamskt, indonesiskt, osv.
Albert Cuyp Markt brukar jag promenera till fran innerstan, det ar en liten bit men gillar omradet runtom. Mkt schysst mat dar ocksa. :D

2012-03-27 12:56
Och bara en grej till, promenera for guds skull, ta inte taxi eller tram overallt. Det ar en sjukt liten stad till ytan och man missar massor da..

Rappare

2012-03-28 08:15
Vafan.. Aja ett ställe mindre att dra till..

Hijacka tråden: favorit indonesisk restaurang? + saker att Göra med wifey på 4 årsdag?
it aint hard doin right, its just hard 2 succeed
i wanna live but its hard 2 breathe

2012-03-29 05:06
Ouff, de har oppnat upp igen, protesterna ledde nagonvart.
Sa, raka vagen till regulierdwaarstraat, drick en duvel (eller tre) och besok den mysiga coffeeshopen mittemot. :D