I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Uppläggningsavgift?

Övrigt - Blandat

2012-03-19 16:43

Uppläggningsavgift?

Tänkte beställa från CDON och såg att dem hade en bra kampanj via Klarna som låter väldigt okej.

Köp nu och betala efter midsommar (i slutet på juni 2012). Där står det det här också:

0% ränta
Uppläggningsavgift 29 kr per köptillfälle
Förlängd betaltid till 30 juni
Alla köp under perioden 9 mars - 30 april 2012 på en samlingsfaktura

Uppläggningsavgift 29kr - vad är det och vad innebär det? Är det någon extra avgift som kommer på fakturan sen när allt ska betalas eller?

2012-03-19 16:59
Du får en faktura från Klarna där allt är uppdelat. Under "Ingående skuld" står summan på produkten/produkterna du köper, därefter kommer övriga händelser som Inbetalningar, Ränta och självklart Uppläggningsavgiften. Det dom menar är att du kan köpa flera produkter som läggs i en och samma faktura som därefter ska betalas i slutet av juni som du sa. Ta exemplet att du köper något idag och något om två dagar. Du får en uppläggninsavgift på 29 kronor för beställningen idag och ytterligare en uppläggningsavgift för beställningen som sker två dagar senare, osv.

Groupie

2012-03-19 20:58
Skit i klarna, de hustlar järnet.
Jag kanske inte alltid har rätt, men jag har då fan aldrig fel!
Moderator

2012-03-19 22:01
Skit i klarna, de hustlar järnet.

Det där står till och med skrivet i Bibeln.
"Förrsten så håller jag med om att squirtle är väldigt lik killen i calvin klein - reklamerna. Och det är inte fy och skam. =)" - katt_

2012-03-23 09:50
äh det funkar fint mig vetligt.

uppläggningsavgift är något du betalar 1 gång per köp...så köper du något nu idag så pyntar 29 spänn om du tar det på avbetalning.

köper du något om en vecka så betalar du 29 spänn igen om du tar det avbetalning.

en hanteringskostnad för att dom ska orka låna ut pengar till dig...
tut!