I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jobba i gruva i Pajala?

Övrigt - Blandat

2012-03-07 15:32

Jobba i gruva i Pajala?

Ja, någon som vet om dem/vilken utbildning dem kräver att man har? Eller dem kanske inte kräver någon? Såg nämligen att dem söker rätt mycket folk och blev lite intresserad.

Någon här på whoa som jobbat/jobbar eller känner någon som jobbat/jobbar som gruvarbetare i Pajala? Hur jobbar dem då? Vad för jobb kan man tänkas göra där om man får en anställning. Vet att det är rätt slitsamt men de verkar fortfarande intressant och pengarna är det ingen fel på.

Blir det att flytta dit eller är dem som t.ex. gruvan i Norge där man jobbar ett par veckor i sträck och sedan är lediga någon vecka för att sedan jobba igen?

Tacksam för svar :)

2012-03-07 17:02
jag jobbar i en gruva i pajala, det är skitjobbigt, gör det inte
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-07 17:29
Du får ingen anställning utan användbar utbildning. Har du erfarenhet av väg/anläggning och dessutom behörighet för grävmaskin eller t. ex. CE-körkort tror jag du ganska lätt kommer in i gruvsvängen, mycket kring själva gruvan är ju på entreprenad. För att jobba nere med att spränga, borra o.s.v. är det ganska gedigna utbildningar misstänker jag.
Intressepenisen hårdnar!
Poet

2012-03-07 17:34
Hade en polare som jobbade i en gruva på Svalbard, han jobbade 6 månader och var ledig 6 månader. För det fick han 500 000 norska kronor. De historier han berättat om sin vistelse på Svalbard låter som något taget ur en Hollywood film, helt sjukt!
At the gates of Eternity...

2012-03-07 19:46
Kommer själv ursprungligen från Kiruna och har en massa kompisar som jobbar/jobbat i gruvan där. Egentligen behöver du väl bara ett körkort, har du CE kort så har du ett jobb med 99,9% säkerhet.

Har du en EL utbildning så kan du få åka runt och fixa med alarm.. Finns ju en del jobb runt gruvan, dom har ju läkare och allt möjligt.
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker