I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bättre relation med far

Övrigt - Blandat

2012-03-04 21:55

Bättre relation med far

Hur ska jag få en bättre relation med min pappa?

Moderator

2012-03-04 22:39
Först och främst är det ju lättare om du berättar vad du har för relation med honom nu.. Är ju svårt att säga något när vi inte vet ifall du kanske aldrig träffat honom, om du bor med honom och ni inte snackar bara, om han bor i en annan stad, osv osv.
time isn't wasted when you're getting wasted .
Redaktionschef

2012-03-04 22:40
Som ramuz sa! :)
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013|
I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!

2012-03-04 22:56
Först och främst är det ju lättare om du berättar vad du har för relation med honom nu

jag vet inte, känner ju inte hans pappa, men när jag berättade hur jag kände osv via telefon (vi bodde i kvinnojourslägenhet då) ett tag efter att vi hade flytt hemifrån, så vände han allting till något helt annat, kom med en massa ursäkter och påstod att mamma hade kidnappat oss osv.. jag var 17, hur dum tror han att jag är?

ett halvår efteråt hade han för första gången i mitt liv köpt en julklapp (eller en present över huvudtaget) åt mig, men eftersom att han inte ville skicka den, och jag vägrade fara till hans hus.. så slängde han julklapparna (det han köpt + släktingar från hans sida)

min poäng är iaf att om inget ändras efter att ni har pratat och du har berättat hur du känner, så kommer det troligtvis aldrig göra det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-04 22:59
det beror helt på hurdan din pappa är.. är han inte en narcissistisk kvinnomisshandlande alkis som min så har jag inget att bidra med. jag blir förbannad och ledsen på samma gång bara jag tänker på han, så för mig är det ingen idé liksom
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-03-05 08:48
Det som gjorde att jag fick bättre relation med båda mina föräldrar är att jag har jobbat med mig själv och mitt förflutna. Då slutade jag vilja förändra dem och accepterade dem som dom är, även fast dom inte är perfekta.
Poet

2012-03-07 12:53
Jag har försökt få en bra relation med min pappa, trots att han inte verkat vela ha en med mig. Engagerat mig i hans liv, hans intressen, delat med mig om mitt liv om banala och även stora saker. Han har inte visat märkbart intresse men han kan försöka ibland, det ser jag. Jag har även förlåtit honom. Det är nog viktigast.

Idag är vår relation inte den bästa och när vi ryker ihop går det rent åt helvete, men vi vet var vi har varann. Kan inte ge så många fler tips, tyvärr.
What I said, yo!

2012-03-07 19:49
Har inte snackat med min farsa på 5-6 år. Vår relation är mycket bra. Testa det!

2012-03-08 16:44
Dieallot skrev:
Har inte snackat med min farsa på 5-6 år. Vår relation är mycket bra. Testa det!

hahaha störthärligt svar ^^ fick mig att dra på smilbanden lite iaf! =)

själv hade jag ingen kontakt med min pappa på över 16år, han försvann ur mitt liv när ja va 5-6 år pga olika anledningar o jag fick kontakt me honom igen januari 2011. och det känns som jag har en bättre relation till honom på något vis än vad jag har med min mamma som jag bodde med under alla dessa åren haha. men det hela är en lång historia om ja inte direkt orkar dra. men de viktigaste är väl att va dig själv, va ärlig o se honom inte som din pappa alltid, se honom som en vän med :)
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89