Kan inte göra slut med min flickvän..
Jag har gnällt över mitt förhållande på Whoa alltför mycket känner jag, så jag tänkte lösa det här på egen hand utan att ta hjälp av andra, men ingenting jag har provat har fungerat så nu frågar jag er för sista gången. Jag har känt ett tag nu att det inte fungerar mellan mig och min flickvän längre. Vi har varit tillsammans över ett halvår och gör inget annat än att tjafsa osv. Anledningen är mestadels pga att jag är så fruktansvärt svartsjuk i alla situationer. En annan anledning är också att hon är populär och känner nästa alla där vi bor, jag är så långt ifrån det som det bara går. Jag har alltid mått ganska dåligt av att ha så svårt att få vänner pga blyghet osv, så jag blir lite deprimerad att se folk skriva till henne hela tiden, att hon alltid hälsar på folk hon känner när vi åker någonstans osv. Jag har känt ett tag nu att jag inte älskar henne längre. Hon får mig inte att må bra. Jag är oftast deprimerad nu sen jag blev tillsammans med henne. Jag grubblar alltid över något. Det är väldigt konstigt, ibland hoppas jag att hon är otrogen så det blir lättare för mig att göra slut, men ändå grubblar jag så mycket på att hon ska vara det. Helt sjuktHur som helst så har jag väldigt svårt att göra slut. Det känns som att jag ska bli ensam och aldrig hitta en flickvän som jag kan prata med om allt (som jag kan göra med min nuvarande tjej) eftersom jag har svårt att lära känna nya människor. Jag vet också att jag skulle bli så deprimerad om vi gick skilda vägar. Men jag vill verkligen göra slut innerst inne, men jag viker mig alltid när hon börjar gråta och ber om ett försök till osv. Grubblet kommer bli tusen gånger värre nu i sommar, det vet jag, och jag vill inte att min sommar ska bli förstörd pga grubbel, tjafs och svartsjuka. Jag vet att jag måste göra det här. Men hur kan jag göra slut? Jag vet inte hur jag ska tänka eller nåt för att inte vika mig så fort hon börjar gråta. Så har det blivit varje gång, hade hon inte börjat gråta så hade vi gjort slut för längesen. Behöver verkligen hjälp, någon som kan ge mig lite tips om att vara en man och göra slut utan att vika sig? Alla tips om tankesätt osv vill jag ha. Tack
1. Gör slut med tjejen. Förklara för henne hur du känner. 2. Eliminera all kontakt med henne. Kör inte på det här "we can still be friends" bullshit. Så som du beskrivit det, så kommer du med största sannolikhet bara bli hooked igen om du har kontakt med henne. 3. Hoppa inte in i ett nytt förhållande, utan ta din tid och var singel. Lär känna dig själv bättre. Desto bättre du känner dig själv, desto bättre vet du vad du letar efter. 4. Försök att lära känna nytt folk, it's good for you, trust me! 5. Lycka till! :)Love!
At the gates of Eternity...
Glöm inte göra-slut-knullet!
Konrad Krut - twitter.com/konradkrut - soundcloud.com/konradkrut - mixtape in progress "Start your own shit and you'll have bitches in the doggystyle position attached to each other like train cabines from the LA to the Bay"
3. Hoppa inte in i ett nytt förhållande, utan ta din tid och var singel. Lär känna dig själv bättre. Desto bättre du känner dig själv, desto bättre vet du vad du letar efter. +1
En kantstött pelare som inte pallar trycket Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Du kan ju alltid prova att säga ungefär såhär: "Du förtjänar att vara med någon mer stabil än jag kan vara just nu. Jag har en del osäkerheter jag måste reda ut på egen hand, och jag känner inte att jag har kraften att vara vad du behöver. Du är en bra människa, och du förtjänar att vara med någon som kan behandla dig rättvist. Jag är för svag för att klara av det just nu. Jag är gärna här för dig, som en vän, men du behöver vara din egen person utan att ha nån som inte vet hur man låter bli att se över axeln på dig. Jag tycker inte om den jag är i det här förhållandet, och jag saknar självsäkerheten att skaka av mig den roll jag har tagit, så jag behöver tid att finna mig själv, så att jag kan vara någon jag tycker om innan jag kan dela med mig av mig själv. Jag vill att du ska vara lycklig, men med mitt låga självförtroende gör vårt förhållande mig för självisk för att ge dig den friheten du förtjänar, så vi måste omdefiniera hur vi relaterar till varandra för att inte implodera i ett enda stort moln av missförstående och missriktad svartsjuka." Baserat på vad du har sagt och vad det verkar som att du försöker formulera, Holken. Justera efter behov.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Tycker inte du ska göra slut, du kommer bara bli ensam och tragisk. Ta tag i dig själv istället och sluta tjafsa med tjejen.
http://soundcloud.com/80scrackpolo
Även om det är svårt för dig så börja prata med folk mer eller mindre utan anledning. Säg om du sitter på bussen/tunnelbanan och om den som sitter bredvid inte ser så upptagen ut så börja en diskussion lite smått och såna grejer. För när man utökar sin socialitet, eller vad man ska säga, så får man mycket bättre självförtroende och mår bättre. Det är ju tyvärr helt tvärtom i världen just nu men försöka iallafall och om du nu lyckas med detta (kommer inte gå på en dag) så kommer du vara gladare och mer social, det kan både leda till att det hjälper ditt förhållande eller lättare att göra slut. Sen får vi inte glömma det viktigaste, då kommer du ha lättare att få nya vänner och brudar!
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag
sluta vara så jävla svartsjuk. det enda problemet du har i detta förhållandet låter det som & skapar alla andra problemen du har
Eller så drar du en fegis. Skicka ett mail till henne och gör slut. Berätta varför du inte kan göra det face to face och skriv att du inte kommer svara om hon ringer. Det låter skitelakt kanske, men samtidigt tycker jag det är mer oschysst att vara tillsammans med någon man egentligen inte vill vara med iheller. Skit i det här snacket om "att vara man". Du har redan missat det tåget när du vek dig för att hon började gråta så se bara till att få ett slut på det, även om det blir genom ett mail.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nej för fan skicka inte ett mail
Jag håller med tical. Det hela hänger på personlig osäkerhet och svårighet att acceptera flickvännen som en individ istället för egendom. Om det är någonting du (Holken) kan ta tag i och helt enkelt bestämma dig för att lägga av med, så gör det. Om inte, gör slut, för hennes skull. Grälen stammar från din osäkerhet, inte hennes beteende. Så dina alternativ för att fixa situationen är antingen "sluta gnäll och låt henne göra som hon vill, det skadar inte dig" eller "lämna henne ifred". I vilket fall som helst måste du sluta se dig själv som hennes övervakare. Hon är inte under skyddstillsyn, och hon är inte skyldig dig att sänka sitt sociala liv till din nivå. Likväl är hon inte skyldig att inkludera dig i sitt sociala liv.
Håller med AneekDivine om att det tåget redan gått. Tror på den här approachen. Det inte du som ska göra slut, du ska få henne att göra slut istället och inte vilja ta dig tillbaka. Börja bete dig illa och sådant. Tryck på de rätta knapparna till hennes kärleks låga har slocknat och övergått till mörkaste hat.
hehehe verkligen sämsta tipsen i den här tråden. Lycka till Holken, berätta hur det gick.
Börja bete dig illa och sådant. Tryck på de rätta knapparna till hennes kärleks låga har slocknat och övergått till mörkaste hat. Hahahaha!
At the gates of Eternity...
Sellish skrev: Även om det är svårt för dig så börja prata med folk mer eller mindre utan anledning. Säg om du sitter på bussen/tunnelbanan och om den som sitter bredvid inte ser så upptagen ut så börja en diskussion lite smått och såna grejer.För det var ju så vi lärde känna varandra forreal, påväg till Brottby!
Wurrup?
Håller med AneekDivine om att det tåget redan gått. Tror på den här approachen. Det inte du som ska göra slut, du ska få henne att göra slut istället och inte vilja ta dig tillbaka. Börja bete dig illa och sådant. Tryck på de rätta knapparna till hennes kärleks låga har slocknat och övergått till mörkaste hat. wtf! Jag håller INTE med om detta :P
F.ö så känns de som att du höjer upp din flickvän till skyarna mer än vad som behövs. Med tanke på att hon verkade så förstörd när du gjorde slut verkar ju tyda på att hon är lika rädd för att bli ensam som du är. Ni kanske är likadana i grund o botten, bara det att hon konstant måste ha folk omkring sig för att undvika känslor av ensamhet.
Jag fick höra en rätt bra sak idag. Ni är i ett förhållande och då ska man kunna ta hjälp av varandra. Jag tar för givet att du redan snackat med henne om hur du mår och hur du känner, men har ni snackat om hur ni ska göra för att lösa dina problem? Det är din partner och med sin partner ska man kunna lösa de problem som uppstår på vägen. Att göra slut ska inte vara en utväg förrän man försökt lösa det tillsammans. Och att lösa det tillsammans innebär inte att du gör slut, hon gråter, du tar tillbaka utan det handlar om att faktiskt prata och ge henne en chans att vara delaktig i dina problem. Liksom, hur känner hon? Vet du det? Förutom att hon inte vill göra slut, hur känner hon egentligen? Du säger att du kan prata med henne om allt, det är en viktig grund i ett förhållande. Typ, har du bett henne om hjälp för att bli mer social och stark i dig själv? Eller så är ni inte rätt för varandra. Men vad vet jag, själv dumpar jag så fort det blir seriöst och pyser till nästa.
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Haha, så glömde jag säga vad det var för bra jag fick höra idag. Äh, skit i det!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!
Din ena anledning för att ni bråkar är att du är väldigt svartsjuk. Din andra anledning är att hon är populär och har många vänner, så det kan man kalla svartsjuka också. Så i det stora hela så verkar det vara din svartsjuka som inte gör att det fungerar för er. Negativa saker med erat förhållande: Svartsjuka Depression Älskar ej henne Positiva saker med erat förhållande: Sex? Slippa va ensam Det är bara att överväga vad som är rätt för dig, hur du vill må och hur du kan tänka dig må bara för att vara tillsammans med henne. Hur som helst, så handlade detta om hur du skulle göra slut med henne. Tycker du borde skriva ner vad du vill ha sagt till henne när du gör slut och sen förkorta det till några få meningar, och sen träna in det. Håll det kort så du inte bangar ut mitt i allt när du berättar för henne. Tänk även över hur hon kan tänkas reagera på det du berättar för henne och förbered dig på lite olika svar till det. Var förberedd och håll det kort, och gör det helst inte hemma hos dig, utan hos henne. Så du kan gå när du vill. Lycka till
jag älskar dig!