I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Uttråkad och gick hem första dagen på jobbet... hjälp snälla

Övrigt - Blandat

   

2012-02-01 18:41

Uttråkad och gick hem första dagen på jobbet... hjälp snälla

Jag började idag mitt första jobb, inom hemtjänsten. Jag har inte börjat helt, är bara där 3 instruktionsdagar för att se hur det är osv. Jag blev sjukt uttråkad efter första timmen, och det va 6 timmar kvar så jag ville bara dö.


Jag blev att må illa när jag såg en gammal dam ligga i sängen och knappt kunde hålla ögonen öppna, hennes ben såg ut som om dom var brutna på 3 ställen. Jag klarade inte av att titta. Dom jag gick med skulle byta blöja på en äldre dam också, och jag fick vänta utanför och det kom en liten pust med bajslukt och jag höll på att spy.


Det var det tråkigaste jag varit med om i hela mitt liv, och jag gick hem 3 timmar tidigare för jag sa att jag var sjukt. Inget bra första intryck, men vill aldrig gå tillbaks dit ändå. Bara sura kärringar som jobbade där, så inte så jättekul att spendera en hela dagar/kvällar på det stället.


Nu till frågan från dom som har erfarenhet inom jobb:

Är jag jävligt korkad om jag tackar nej till det här jobbet nu när jag har fått ett?
Jag vill ju känna mig trygg i jobbet och inte pina mig igenom det, det var ju av den anledning jag hoppade av plugget.

Vad borde jag göra här? Är så sjukt deprimerad, speciellt när morsan blev hysterisk när jag sa att det var det tråkigaste jag gjort. Hon sa:

tackar du nej till det här så blir jag vansinnig.

Går inte att prata med henne om hur jag verkligen känner. Men vill inte att hon ska bestämma över mig liksom.