I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vad gör jag för att behålla en nära vän?

Övrigt - Blandat

   

2012-01-24 12:16

Vad gör jag för att behålla en nära vän?

Jag har en kompis som jag känt sen 7:an och vi har gått igenom mycket tillsammans. Vi brukar alltid chilla på somrarna med att sitta och lyssna på musik och dricka öl på altan osv, vi har ganska roligt när vi umgås. Men jag har nu börjat märka att han inte vill umgås med mig lika ofta. Skrev till han på facebook idag och fråga "vad händer" men då loggade han ut direkt utan att svara. Han svarade inte på det jag skrev häromdagen heller, och jag är orolig för att han ska ha tröttnat på att umgås med mig. Han känner nästan alla i våran stad, så det känns som om han tröttnat på att umgås med mig.


Utan honom får jag nästan inget att göra på somrarna, eller vanligtvis heller. Men min fråga är:

Kan man verkligen dissa sin kompis som man gått igenom så mycket med helt plötsligt?
Vad kan jag göra för att han ska fortsätta vara intresserad av att umgås med mig?

Alla tips på hur man behåller en nära vän uppskattas. Börjar tröttna på att förlora vänner..