I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lära sig lita på sin flickvän

Övrigt - Blandat

   

2012-01-19 16:28

Lära sig lita på sin flickvän

Jag är en kille som, så många andra, är extremt svartsjuk när det gäller förhållandet med flickvännen. Jag är lite överdrivet svartsjuk faktiskt, då min flickvän känner väldigt många killar, som hon har umgåtts med mycket förut. Jag är mer en ensamvarg, men hon är väldigt svartsjuk hon också, och vi brukar alltid tala om för varandra när vi grubblar, för att försäkra oss att vi inte har något att oroa oss över.


Vi båda litar på varandra, men innerst inne så kan jag inte lita på henne. När jag grubblar så försöker jag alltid tänka positivt och att hon aldrig skulle göra något mot mig, och jag vet att det är så. Men jag kan verkligen inte sluta grubbla, jag kan inte lita på henne trots att jag borde det. Är så jävla orolig att hon ska hitta någon annan som verkar mer spännande än jag, för det var så det var för hon och hennes ex när hon träffade mig.

Jag försöker göra saker för att inte tänka på henne så mycket när vi är ifrån varandra men grubblet sitter alltid kvar ändå, så jag är nästan alltid deppig. Och jag tycker om henne mycket, så vill inte känna den jobbigt känslan varje dag. Jag känner att känslorna börjar försvinna lite pga det.

Därför undrar jag om ni har några tips på hur jag borde tänka för att sluta grubbla. Vill inte göra slut med henne för att jag är för svartsjuk, men vill inte vara med henne när jag mår dåligt varje dag heller.


Alla tips uppskattas!

(Inlägget ändrat av Latmasken 2012-01-19 16:28:27)