Min läkare säger åt mig att inte ligga kvar i sängen längre än en kvart typ, för att inte göra sängen till ett grubblandeställe utan ett sovställe. andra läkare säger annat. Förvisso lider jag av en grav sömnstörning så mina tips kanske inte blir de bästa. Gör spänningsövningar på kvällen, sjukgymnastik typ. Spänn ben, armar, nacke, ja.. typ hela kroppen, kan gå lite mer inpå hur man gör om du tycker det låter lockande. Kroppen blir iallafall lite mer avslappnad. Sen kan du ju köra det vanliga racet, ingen dator, tv, mobil en timme innan du går och lägger dig för att varva ner ytterligare. Du säger dock att du är trött men ändå inte kan somna. Säker på att du inte är tex trött vid kanske 22-23 och sen sitter tröttheten kvar efter det? Vi har ju alla (de flesta) s.k "sömntåg" som går ungefär samma tid varje dygn. Om det är så föreslår jag att du går och lägger dig då istället om inte det är så så kanske det är något som stör sömnen, kan du komma på något som sker varje kväll(?) som du kanske inte tänkt på tidigare alls som kanske kan va en faktor? Det är jävligt krävande att ligga vaken varje natt, sömntabletter kanske inte är det bästa att rekommendera heller. Men faktiskt, jag har nog inga bra idéer än de jag redan skrivit, spänningsövningar, elektronik/eventuell stress kring det ska vara av en timme innan sängdags, om du ligger och funderar på saker som ska göras senare efter du sovit föreslår jag att du skriver ner allt på en lapp så slipper du ligga och tänka på det och naturligtvis, dricker du kaffe eller cola eller något annat uppiggande innan sängdags, eller ens långt innan dess så bör du ju naturligtvis trappa ner på det och sen sluta med det helt. Allt blev säkert konstigt skrivet nu, återkommer med en del till förslag senare idag, när jag sovit och kan tänka ordentligt. Lycka till så länge.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?