I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hur skaffar man nya vänner?

Övrigt - Blandat

   

2012-01-16 16:50

Hur skaffar man nya vänner?

Vore kul om någon orkar läsa detta, och ge lite tips så jag kan dumpa mina depptankar.


Jag fyller strax 20 år, och jag har inte så jättemånga vänner som jag umgås med. Endast en person är min riktiga polare som jag kan lita på och prata om allt med, och bara en annan person som jag umgås med bara ibland, vet inte riktigt varför vi umgås så sällan. Han är populär och har tusen vänner, vilket gör att jag alltid får höra av mig till honom. I alla fall, jag har också 1-3 "polare" som jag endast festar med. Vi umgås nästan aldrig på vardagarna.

Nästan alla jag vet har mycket större bekantskapskrets än jag. Går man med sina polare på fester så träffar dom ALLTID på annat folk dom känner som jag inte har en aning om vilka dom är, så jag tvingas stå där och låtsasskratta åt deras konversation och tänka (jag hör fan inte hemma någonstans) varje gång.

Min flickvän är väldigt populär, och känner nästan alla i våran stad. vart vi än går så hälsar hon på någon och det stör mig. Jag har länge trott att det varit svartsjuka, men vi börjar komma fram till att det är någon sorts avundsjuka jag känner. Det stör mig i alla fall varje dag.

Jag ser dock ganska bra ut, och har haft många tjejer efter mig under åren. I högstadiet ville alla i klassen vara med mig, men så fort jag kom upp i gymnasiet så har jag vantrivts nästan varje dag, pga att jag oftast fick gå dit dom andra gick, och hade ingen speciell vän som stod på min sida. Det resulterade i att jag stannade hemma väldigt ofta, och tillslut så hoppade jag av skolan helt.

Nu till saken:

Jag är så trött på att vara killen som alltid blir lämnad på krogen, som aldrig har någon att småprata med, som aldrig hälsar på någon ute, som nästan aldrig får sms av någon och som alltid måste gå dit andra vill bara för att hänga på och inte bli ensam.

Så min fråga är, hur i helvete får man nya kompisar?
Jag är ganska blyg av mig, och har dåligt självförtroende vilket gör att jag inte får så mycket kontakt, eftersom jag inte vågar prata om jag inte blivit tillfrågad något.

Hur ska man bete sig?
Vad är det som gör att just jag inte känner någon utanför min kompiskrets?
Går det ens att göra något åt det här?






(Inlägget ändrat av Holken 2012-01-16 16:52:40)