I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

problem med läskig baksmälla!

Övrigt - Blandat

Producent

2012-01-16 12:03

problem med läskig baksmälla!

hej whoa! när jag e ute och dricker kan jag dricka väldigt mkt alcohol, jag väger VÄLDIGT lite och bruka landa på lite mer än en flaska vin, några öl, lite glas wiskey. jag tål väldigt mkt, det jobbiga e att jag blir sjukt bakis, på ett läskigt sätt,

jag brukar bli kallsvättig, vara helt i min egna värld, jag ser sjukt dåligt, allting blir typ ljust, jag ser små hallucinationer, altså inte stora saker men att svarta små föremål flimrar förbi ögonen, och så ser jag ibland gula blixtrar om jag e i ett mörkt rum,
sen kan jag ligga å spy en hel dag, igår spydde jag från att jag vaknade till klockan 12 på natten ungifär 2 gånger i timman, för att sedan må illa och vara vaken hela natten.

självklart insåg jag själv att jag inte ska dricka i sådanna mängder, men vad fan är det här? kan man få typ alcoholförgiftning dagen efter, har ngn varit med om samma sak?

life's a biiatch and then you decide, To do something about it, shit'll only drive you crazy if you allow it
Redaktionen

2012-01-16 12:20
hur åt du dagen innan?

drick aldrig på tom mage. grunda med grogg. drick vatten o ät mat innan du går o lägger dig.

kissa, bajsa, duscha, borsta tänderna när du vaknar dagen efter.

..o återkom om problemet kvarstår.
namaste
Hangaround

2012-01-16 12:32
bra råd där!

2012-01-16 12:36
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2012-01-16 13:04
Det enklaste vore nog att inte dricka så mycket så du mår så dåligt dagen efter..
www.twitter.com/addthissss

www.addthismusic.com

2012-01-16 13:12
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2012-01-16 13:14
dille är ju en abstinensgrej, inte en bakisgrej.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2012-01-16 13:15
... probably not, men det var det första jag kom att tänka på.
Dagens Nyheter 15/11 1987: En hip-hopkonsert innebär en eller flera negrer som pratar rytmiskt och snabbt till ett komp av trummaskiner, stulna musikfragment och skivspelare som används som rytm-instrument. (Man "scratchar" med nålen fram och tillbaka över ett skivspår.)

2012-01-16 13:16
Ah det är bara klassisk bakfylla. Oj de hallucinationer jag har fått liggandes indränkt i mitt eget kalla svett. En gång vaknade jag t.ex och insåg att jag stulit hela min grannes vhs-samling och ställt den mitt på golvet i rummet. Vad fan ska jag göra med all vhs tänkte jag. Men sen var dom inte kvar.

Försök att inte dricka flera dagar i rad, och försök sova så mycket som möjligt natten/dagen efter bakfyllan så kan du lindra effekten.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2012-01-16 13:38
Du behöver nog inte oroa dig så mycket!
En gång låg jag och spydde från 8 på morgonen till ca 2 på natten, tillslut spydde jag grönt! Höll väl på att mögla inifrån! :D
Som dom andra säger, drick inte så mycket. Försök att inte blanda och drick vatte och ät innan du går och lägger dig! :D
If you smile at me you know I will understand Cause that is something everybody everywhere does In the same language
Admin

2012-01-16 15:35
Blir du sådär bakis så ska du nog fundera på om du verkligen tål så mycket som du tror (men jag vet, det är en He-Man-grej att kunna vara ett svart hål för alkohol när man är 19).

Du kan ju testa den "tråkiga" metoden: varannan dricka, varannan vatten.

I tredje fall är det bästa alternativet som sagt att inte blanda. En del grejer slår olika snabbt, olika starkt. På så vis har du bättre kontroll över ditt intag och kan styra bakfyllan lite i förväg (genom att försöka kompensera med vatten åtminstone när du är hemma och äta lite).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?

2012-01-16 15:57
Följ samtliga tips i tråden så bör du klara dig fenomenalt.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2012-01-16 16:39
Det är fantastiskt ändå. Man kan ligga en hel dag, utslagen, tömd på galla och med uppfrätt gom men ändå köra samma race nån dag efter. Inte fan hade man tolererat en sån baksmälla för något annat rusmedel.
Walking the street of dreams