I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Lucid Dreaming

Övrigt - Blandat

   

2011-12-02 02:28

Lucid Dreaming


http://sv.wikipedia.org/wiki/Klardr%C3%B6mmande

Ända sedan jag kan minnas har jag haft klardrömmar. Jag tror att det mest beror på att jag vaknar väldigt lätt och är väldigt medveten om allt som händer omkring mig när jag sover.

Jag lärde mig att flyga i mina drömmar när jag var liten ( typ 6 år). Det började med att jag sprang ner för en backe och flaxade med armarna för att flyga. Jag flög några meter och sprang upp för den där backen under hela drömmen i månader. Min flygteknik utvecklads, jag kunde springa upp för en backe och flyga. Sen insåg jag att behovet av att springa och flaxa med armarna inte borde spela någon roll. Jag hade ju inte vingar. Jag insåg att det kom ifrån min tanke och kunde vips bara tänka att jag flög. Nu har jag börjat experimentera med teleportering men det fungerar inte riktigt som jag vill för jag har svårt att skapa en enhetlig bild av vart jag vill komma. Det fungerar bara . För några veckor sedan testade jag att spela instrument i drömmen. Jag försökte mig på cello för jag tycker att det är så fantastiskt melankoliskt och underbart instrument och det var ta mig fan en av de coolaste grejjerna jag nånsin gjort i drömmen. Av någon anledning hade jag bara en cello men ingenting att spela med. Jag var på en äng med blommor och vass så jag tog upp två vass strån som jag spelade med.

Mitt mål är att försöka utveckla så många Heroes krafter som möjligt i drömmen. Typ att läka och sånt men jag tror inte att det kommer gå så bra för då måste jag ju bli skadad och vet inte riktigt hur jag ska ta bort "smärtan" drömmen.

Håller ni på med Lucid Dreaming?

Vad har ni gjort medvetet i drömmen?

Vilka "krafter" har ni haft och hur har ni kommit fram till det?


( snälla lägg inte den här tråden i vardagsfilosofi...vill inte få den religöskapad)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.