I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Får inte bort grubblandet över tjejens ex..

Övrigt - Blandat

   

2011-11-19 12:58

Får inte bort grubblandet över tjejens ex..

Min nuvarande flickvän och jag har varit i lag i ett par månader nu. Hon gick direkt från sin dåvarande pojkvän till mig, vilket får mig att grubbla ganska mycket (jag är en mästare på att grubbla). Dom var tillsammans i två år ungefär, men hon säger att hon inte trivdes med honom pga att han inte brydde sig om henne så mycket, och att han kunde sitta och röka på med polare när hon var med, vilket gjorde att hon naturligtvis rökte på några gånger.


Hon säger att hon aldrig har varit otrogen mot killen, förutom med mig för att jag var "speciell". Hon tycker jag är finast i världen, och det bästa som har hänt henne, och att hon ser en framtid med mig osv. Och hon tycker det är så bra att jag varken röker, snusar, tar droger eller super speciellt ofta, vilket hon växt upp med. Trots det kan jag inte sluta grubbla över att hon längtar tillbaka till sitt ex ibland, eftersom dom genomgått två år tillsammans.


Jag och min flickvän ska på krogen idag, och hennes ex kommer dit. Det får mig att grubbla ganska mycket för jag tänker att om dom träffar på varandra så kommer min flickvän tänka att hon längtar tillbaka till honom osv. Jag vet att jag är fucked up men jag är en jävel på att grubbla över saker och att tänka det värsta.


SÅ hur borde jag tänka för att få bort grubblet? Jag vet ju att hon valde mig framför honom, och att jag egentligen bara borde vara stolt över att gå med henne när dom träffar på varandra. Men det känns ändå på något vis att jag är i vägen för dom båda, och att dom skulle börja prata hur mycket som helst om inte jag var med osv.


Så hur borde jag tänka för att inte grubbla över hennes ex? Jag grubblar så mycket så att jag drömt om honom 2 gånger på samma vecka ;(