I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Västtrafiks biljettsystem

Övrigt - Blandat

   

2011-10-17 12:35

Västtrafiks biljettsystem

Är inte helt säker om denna tråd ska ligga här eller i politik. Ligger den fel får mod/admin gärna flytta den.

Läste precis på GP.se att biljettsystemet som Västtrafik införde för bara tre år sedan, kan bli utbytt redan 2013.

Sedan biljettsystemet infördes, har i princip alla jag känner klagat på det. Det är krångligt som fan, det är dyrare än vad det var innan att köpa kontantbiljetter och hur många har inte missat att checka ut? Hell, jag vet inte ens hur man "stämplar" byte...

Vad jag har förstått, användes detta system någon annan stans först. Där hade det inte fungerat alls, men ändå installerar Västtrafik det.

Läste också i Metro (det var ganska längesedan nu, i våras/somras) om att Västtrafiks biljettpriser har ökat med (kan ha fel, men är ganska säker på att det var) 200% (!!), med hänsyn till pengavärde osv.

I och med införelsen av det nya systemet, höjdes priserna - vad kommer hända nu? Hur många miljoner kostade det inte att utveckla och införa systemet Västtrafik har nu? Och hur många miljoner till kommer det kosta att införa det nya systemet inför 2013?

Är så jävla trött på kollektivtrafiken här i VG regionen... Pendlade till skolan i tre år, vet inte hur många hundra timmar jag blev försenad.

Vad har ni för tankar inför nytt system? Hur skulle ni vilja att det blir utformat? Hur ska det finansieras? Hur kan man finansiera en prissänkning på biljetterna?

Shoot :)

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.750739-vasttrafik-far-nytt-biljettsystem

"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan