I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Mediciner och bilkörning.

Övrigt - Blandat

   

2011-10-17 11:01

Mediciner och bilkörning.

I dag finns starka narkotika klassade mediciner. Jag talar nu dom man får av läkare.
Oxicontin tramadol, xanor morfin osv.
Tycker lagen lite luddig.
Jag har ätit min medicin i 13 år aldrig varit inblandad i en olycka eller liknande under 30år.
Jag lider av svår smärta o tappar känseln om jag inte får smärtlindring.
Men jag själv ska bedöma om jag kan köra. Men dömer polisen att jag ser påverkad ut kan jag i lagens mening åka för drogfylla. Trots jag har recept o att min doktor bedömt jag kan köra bil.
Såg på nyheterna att polisen vill ha en ändring även på dom mediciner man får utskrivet att man inte ska få köra då heller.
Men då stannar nog Sverige av helt. Hur många arbetsprövar eller sitter i lastbilar o taxi mm mm o kör men mediciner även dom i regeringen.
Dom sitter inte o är påverkade för det blir en del av en efter ett tag. Man blir inte snurrig eller okoncentrerad alls som många tror.
Kroppen blir resistent av des biverkning.
Jag far ej ensam i dag för att få en grinig polis som seger du ser påverkad ut fast dom ej har utbildning på det området. Vill jag inte utsättas för det ord mot ord och naturligt vis är tjänstemannens ord tyngre än mitt. Lite obehagligt
Vem ska bedöma lämpligheten. Reaktionen osv. VEM???
Bara för fåtal missbrukare kör ska vi som inte är det blir dömda då. NEJ själklart inte. Men vi blir det i alla fall. Det blir ett ramaskri o det är så farligt hit o dit. Jag är Annsvarig själv o jag vill ha det så i fortsättningen.
I dag när man kör måste medicinlistan vara med för man inte ska tas in för alla handa prover. Helt sjukt.
Borde ha med dej någon forn av kort som visar man har dessa mediciner på recept o att man bedöms kapabel att köra bil.