I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Tvättstuga

Övrigt - Blandat

2011-10-08 15:37

Tvättstuga

När jag kom ner till tvättstugan idag var det redan någon där, på min tid. Jag gick och dubbelkollade så det var rätt tid och datum och när jag kom tillbaka var personen borta, men hade lämnat sin tvättkorg och grejer i tumlaren. Jag satte upp en lapp om att så länge personen var klar innan 3 så var det lugnt. Kom ner strax efter 3 och det såg exakt likadant ut så jag la in min tvätt, ska ner och ta hand om den om en liten stund. Så vad ska jag göra om personen inte hämtat sina grejer då.

Hur jävlas jag bäst utan att bli polisanmäld eller anmäld till styrelsen?

Rehab is for quiters.

2011-10-08 15:43
ta ut tvätten å vik, lämna en arg lapp. eller ta ut tvätten å skit i vika å lämna ingen lapp :)
?- Hur många bor det i Tyskland?
- Gôr-many.

2011-10-08 15:49
Här vart jag bor så får man ta en annans bokade tid om personen inte påbörjat sin tvättid inom 15 min. Det kanske gäller hos er också?
FUN LIGHT!!<br>

2011-10-08 15:53
Blir nog bara att ta ut tvätten och lämna en arg lapp, tänker fan inte stå och vika någon annans tvätt.

Dawg_fatha: Vet att det varit så i andra hus där jag bott men här står det inte något om det, varken i stadgar, tvättstugan eller där man bokar.
Rehab is for quiters.

2011-10-08 16:12
En gång när en snubbe hade tvättat på min tid kom han och plingade på och bad om ursäkt. Han hade bara tänkt fel.
Antar att ingen gör så med flit, faktiskt. Men man vet ju aldrig. Folk är som bekant folk.

Rappare

2011-10-08 16:24
clone skrev:
Blir nog bara att ta ut tvätten och lämna en arg lapp, tänker fan inte stå och vika någon annans tvätt.
Jo, det vore ju klockrent att vika. Då skäms personen antagligen mer.
Konsertbesökare

2011-10-08 16:36
lägg in skiten i tvättmaskinen igen så han blir tvungen att torka igen? :)
Admin

2011-10-08 17:40
Känslan när någon använder tvättmaskinerna under ens tvättpass är ju att jämföra med julafton. Aldrig annars får man utforska hur snabbt man kan tömma en tvättmaskin utan att bry sig det minsta om var kläderna hamnar.
Carl Only Bildt 4 Cuban Linx
http://matiasrankinen.wordpress.com
Missa inte världens bästa radioprogram Starka Personligheter.
Toastare

2011-10-09 01:21
Den normala tiden brukar vara 30-60 minuter, om personen inte börjat tvätta då...då är tvättiden fri. Sen har ju den som tvättade innan ofta 60 min torktid på ens tvättid. Och det är ju rätt störigt om man har tvättmaskiner som ta en 40grads maskin på typ 30 min.

Annars är det bara att snabbspola fram maskinen och ut med tvätten. Sen en lapp (Hej du tvättar på min tvättid) alternativt gå och ringa på och säga att personen tagit fel dag.
Jag skyller allt på Emma!

2011-10-09 02:36
Öva in Beyonces Single girls iförd hennes/hans kläder. Go liten överraskning när personen i fråga äntligen kommer ned i tvättstugan.

2011-10-09 02:58
ställ torktumlaren på alldeles för hög temp! =)
((MAAD))