Redaktionen
2011-09-28 10:36
Moderator
2011-09-28 10:39
Jag har.
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick
Jo det går att spela kasettband på min stereo...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
nej inte längre, men har en vinylspelare och en stenkake spelare (som fungerar)...gotta be worth something?
tut!
Ja.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
japp. en fungerande i köket. en boombox på rummet som inte kan spela kassetter men som går utmärkt att line:a in i
Japp cd+kasett spelare, haft den i säkert 12+ år, still going strong :)
"If I had a heart, it might be breaking right now" - Dexter Morgan
Redaktionen
2011-09-28 13:31
Står en förrådet tror jag. Om jag inte gett bort den. Kombinerad cd+kassett. En renodlad kassettspelare har jag nog inte haft på 15 år.
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?
har en boom box som just pajat
Jupp har både vinyl,kasett och CD spelare
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid
Hittade en gammal walkman hemma för några dagar sen, plus att jag har en boombox med två fungerande kasettdäck. :)
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta? - Det släcks.
Har 2 stereo's som spelar kassetter samt 2 bärbara cd spelare som spelar kassetter.
Ja det har jag:)
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"
Visst fan har jag det. Bara för någon månad sedan använde jag en walkman dagligen då jag fick pengatrubbel och fick sälja mp3-spelaren. Fick lyssna på gamla band och gjorde även ett par nya. Fan vad jobbigt det är med band. Kan inte spola för det tar för mycket batteri och det ryms så lite på dom. Tid tar det också att föra över musiken till mediet. blä
:D
Klart man har kassettspelare, hur ska jag annars lyssna på mina disney band? :P
Först när jag kom sa alla bara WOW o HEEEJ!! o sen ligger alla på marken som AAAAJ o NEEEEJ!!
Vi har en freestyle, en mindre kassettradio i köket, dubbelkassettdäck vid förstärkaren där jag spelar in alla mina blandband från 1210:an samt en early 80's Hitachi boom box vi fick hem igår.
Den freestyle jag använder ger dock sjukt dåligt ljud och sjunger på sista versen. Vill hitta en fungerande med rejält tryck i bas och volym. Det som nån ovan beskrev som en nackdel med freestyle, att man inte spolar runt mellan låtarna, tycker jag är dess stora fördel. Man lyssnar mycket mer på hela album, eller i alla fall hela band och det blir inte det här ADHD-hoppandet mellan låtar. Jag har mp3-funktion i min mobiltelefon, men jag använder den inte så ofta och skulle föredra att ha en bra freestyle igen. Den tvingar mig till att koncentrera mig, som på den gamla goda tiden. Med mp3:or väljer jag favoriter rätt snabbt och lyssnar bara på några spår från varje album. Men förut fanns det ju låtar man inte gillade först som man upptäckte på tionde lyssningen och som ibland till slut blev ens favoriter. Det är en stor fattigdom att inte kunna lyssna så. Det är ju också så många artister gör sina album numera, varje låt måste vara en "hit" eller en "singel" och de lite mer djupa, komplexa låtarna man inte hajar direkt görs inte så ofta längre. Min plan är att köra freestyle resten av livet, trots de konstiga blickar man får av ungar på tuben. Men de vet ju inte ens vad vanliga skivor är längre ändå, så blickar will come. Bara för ett par veckor sen satt jag på tuben och kollade skicket på en LP jag köpt och hörde två småpojkar tissla och tassla om vad det var. Den ene förklarade för den andre att det var "en jättestor CD" osv. Sist jag frågade på Teknikmagasinet efter band för några år sen fick chefen förklara för tjejen i kassan vad jag menade... MVH/Vilsen i samtiden
Skivsamlare
2011-10-05 17:31
Självklart! Freestyle, boombox, kassettdäck. Skulle behöva en ny freestyle dock.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss
Jag har en låda kassetter men bara en trasig freestyle.
Redline!
Lite newfag över mig, men... vad är en stenkaka som nämnts tidigare i tråden? :P Själv har jag en kassettbandspelare, dock i förrådet. *facepalm*
Wurrup?
"Stenkaka" är slang för de tidiga skivorna. Tjocka, oböjbara skivor som snurrar väldigt fort, på 78 RPM. D.v.s. man använder det ofta synonymt med en 78-varvare. Det som fanns innan LP-skivan slog igenom. Du behöver ofta ingen separat skivspelare för att spela dem, så länge din skivspelare har en 78 RPM-inställning. Men har du t.ex. en 1210 kan du bara välja 33 el 45 varv, så det var nog därför personen ovan skaffat en "stenkakespelare" (?)
Jupp, har en :)
At the gates of Eternity...
Ja.
Intressepenisen hårdnar!
Nope. Har absolut ingen användning av det.
Producent
2011-10-08 14:19
Nej har dator och thepiratebay
BC Haha, usch, satt senast i förrgår och snurrade in tre meter band ;-P
Jag har ett gäng, men inte för att spela band på, FM-sändare och Spotify är det som gäller.
SMÅLAND!
Toastare
2011-10-09 01:16
Nej. Och mina gamla bra blandband är tyvärr slängda.
Jag skyller allt på Emma!
Klart! har två st gamla kassettbandspelare som står här i rummet, har även planer på att köpa in en tredje av lite högre kvalite. Spelar inte kassett så ofta det blir mest mp3 och vinyl.
Soul Survivor : The way it's supposed to be! :)
At the gates of Eternity...