I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Plugga utomlands!

Övrigt - Blandat

2011-09-14 15:29

Plugga utomlands!

Nu finns det säkert 100 andra liknande trådar. Men men!

Jag har hittat en kurs som jag vill gå i London och jag bör söka nu. Men hur går jag tillväga?
Jag undrar bara hur gjorde när ni sökte? Hade ni hjälp av något ställe som hjälpte dig att planera, var det svårt att få CSN osv osv!

Tack på förhand.

X

"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2011-09-14 16:34
http://allastudier.se/studiefakta/26-ansökningsguide-till-studier-i-storbritannien/

Enjoy!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-09-14 17:27
någon som varit i NYC och pluggat typ språk eller liknande som kan dela med sig om lite erfaranheter?

2011-09-14 18:45
www.ucas.com

Allt går genom den hemsidan, motsvarar vår studera.nu, med undantaget att Ucas inte har tillgång till dina akademiska meriter., och man måste skriva en uppsats. Googla ucas - how to så lär du hitta massa tips.

2011-09-15 02:22
Prata med ditt lokala vägledningscentrum, sen ring o fråga csn. Bra bostäder i london har jag hört både bra och dåligt om, vet folk som varit tvugna o sätta på elementen var 30minut osv och även bra saker, du kan ha lite otur.

Jag pluggade utomlands, dock gymnasiala studier och jag fick csn's bidrag lätt som en plätt.

Lycka till hoppas detta hjälper dig lite.
Whoa kontroll - vi gör det vi gör vanligtvis fast lagligt

2011-09-15 16:17
jag sökte via international office på högskolan, ska söka csn snart också, hoppas de går problemfritt!!

vet inte hur man gör om man inte redan pluggar här dock:P
 Haters gon' hate...