Var i Indonesien en månad, varav jag surfade 2 veckor på ön Lombok. Var på ett surfläger där som hostades av ett gäng svenskar. Skitroligt gäng som gjorde allt för att man skulle utvecklas och ha roligt. Som någon nämnde innan så är reven inte så jävla roliga, men i viken vi surfade i så var det sjukt bra reefbreak utan att man riktigt hamnade i fara. Vi körde iofs med bra utrustning, dvs schyssta brädor, skor och rash. Efter surflägret så var det tänkt att vi skulle snorkla o dyka, men då fick jag ögoninflammation så inget sånt för mig tyvärr, men jag har hört att det ska vara jävligt schysst i Indonesien. Efter det så åkte vi till Australien en månad, vi surfade inget där men däremot så spenderade vi en jävla massa tid i vattnet! Sjukt bra dyk och snorkling överallt. Vi var längst hela östkusten, men där vi snorklade och dök som bäst var utanför Airlie Beach, dvs Whitsunday Islands. Sjukt fint vatten, vi såg delfiner, havssköldpaddor, hajar och en jävla massa fiskar. 2 månaders resa, och vi levde jävligt bra och gjorde sjukt mycket. Skydive, surfade, åkte på tourer i regnskogen och seglade bland annat. Allt detta gick på 60 000. Men som sagt, det går att dra ner på den summan rätt ordentligt och fortfarande göra en massa. PM:a om mer info