I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Inspark 2011 !!

Övrigt - Blandat

   

2011-08-25 18:12

Inspark 2011 !!

Finns det ingen tråd om detta än alltså?

Alla som precis blivit högskolestudenter och ska gå ett helt program, berätta på vilken skola ni går och hur eran Inspark har varit/kommer att se ut.

Jag läser på Högskolan i Jönköping

Min Inspark började i tisdags, det började med stadsvandring på olika stationer bla. teaterpjäser och andra roliga samarbets-leker (rulla runt på varandra och transportera en 5-krona, få in så många som möjligt i en telefonkiosk m.m m.m.) Förutom massa roliga lekar, ramsor, sånger, sjukt trevligt mottagande från både elever och faddrar så hinkas ju en kopiös mängd alkohol. På våran student-natt klubb är det dessutom gratis läsk samt halva priset på all alkohol under hela studietiden (25 spänn för en öl, 74 kr för en 6a redbull)

Onsdagen bestod av en insperations-dag med Christian Luuk och några komiker (vet inte om det tillhörde skol-schemat eller om det var till Insparken. Sen var det förfest på en fackhögskola där alla nollor samlades och bara hängde och hade skoj. Kl 19 börhade ett sk. "nattuppdrag" på skolan. Alla lag får typ en lista på (200?) saker man ska göra. Det kan va allt ifrån att visa upp en gammal snusdosa med utgånget datum, (fusk/kreativitet va tillåtet) bygga ett sandslott, visa ett kontoutdrag som är utraget exakt kl 23,07, bevisa att en kompis har fått 150 "händelser" på fb, visa fram 100 tior, ja ni fattar, sjuuuuuuuuuuuuuuukt kul. Utöver allt detta så var det dansuppvisningar, dikter som skulle skrivas, raplåtar som skulle framföras, sketcher osv.

Idag har det varit 7kamp med rätt udda grenar som typ, det lag som kan kasta en vattenballong längst med 5 kast utan att den går sönder, den som äter upp en hink med chodkladdpudding snabbast osv. Nu är dom på förfest hemma hos en fadder och ska sedan på en "minisittning" som jag aldrig riktigt fattade vad det var. Jag kände att jag var tvungen att gå på hem o sova (har sovit typ 10 timmar sen i måndags och vill vara pigg imån)

Imorgon är det fest på Vätterstranden, vet inte riktigt vad det är för aktiviteter samt ett poolparty efter det (skolan har hyrt ett inomhusbad här i Jönköping)

Nästa vecka fortsätter insparken enda fram till onsdag tror jag det är.

Alla borde läsa ett program på högskolan (hoppa av sen vettja) endast för att få vara med om en Inspark.