I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Jag tror att mobiltelefonen skadar min hjärna

Övrigt - Blandat

   
Manager

2011-08-22 14:22

Jag tror att mobiltelefonen skadar min hjärna

Jag har använt mobiltelefon sedan typ 1996 och för kanske fem år sedan började jag märka att jag får ont i huvudet efter jag pratat i en lur. Det gör mest ont precis bakom örat och så strålar det ut till resten av hjärnan.

Jag skaffade mig handsfree och problemet gick över. Nu har jag en annan lur som jag har haft sönder handsfree-ingången på (eftersom jag använt för mycket handsfree) så jag har haft luren mot örat det senaste året. Problemen har kommit tillbaka. Nu ännu värre eftersom huvudvärken har slutat släppa. Jag behöver alltså inte prata i en telefon längre för att känna den strålande värmen från örat. Men det kommer till och från.

Jag har märkt artiklar som dykt upp genom åren om mobiltelefoner är farliga eller inte och det känns som att det där ändrar sig hela tiden. Det jag undrar är om det faktiskt finns ett samband mellan mobiltelefoner och en smältande hjärna och om jag kan ringa min vårdcentral och boka tid för det här problemet? Kommer de tro på mig eller bara skratta och skicka hem mig med ett par huvudvärkstabletter?

Redline!