I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vem ska jag prata med om det här? (Ber er att läsa)

Övrigt - Blandat

   

2011-08-18 21:17

Vem ska jag prata med om det här? (Ber er att läsa)

Jag har länge velat prata med någon om det här eftersom jag ofta är ganska deprimerad trots att det inte är något speciellt. Jag har extremt dåligt självförtroende, jag är så in i helvete svartsjuk på min tjej i alla situationer. Fester hon så tänker jag att hon sitter där med massa killar och jämför mig med dom och till slut kommer hitta någon som verkar bättre än jag osv osv..

Blir hon vän med en kille på facebook tänker jag "jaha, vem är det och varför ville hon bli vän med han" osv. Sjukt barnsligt och sjukt jobbigt men jag kan inte rå för det.

Jag och min tjej har bråkat nu, och vi gjorde nästan slut idag. det var bådas fel lika mycket (tycker jag) men största anledningen är att jag är så svartsjuk av mig osv. När jag är med henne känns det bra, men jag känner mig också alltid deprimerad över något nästan exakt hela tiden även fast det inte hänt något. Det kan komma upp något i mitt huvud som hände för längesen som jag kan bli deprimerad över.

Hon och jag är så olika, så när jag blir sur eller deprimerad över något hon gjort så fattar hon inte det eftersom det är så liten sak för henne. Det kan vara allt från att umgås med killkompisar till att se henne skriva med någon osv. Kort och gott, jag är svartsjuk för allt hon gör, och jag är mer deprimerad än vad jag är lycklig med henne men i slutändan så kan jag inte lämna henne..jag tycker om henne så mycket trots allt och när vi har bra stunder så är dom verkligen mysiga osv. Det skulle kännas så tomt och ensamt om vi gjorde slut.


Så jag har försökt intala mig själv flera gånger att jag inte ska bli svartsjuk när hon är med killar osv, men det går verkligen inte..känns som det bara blir värre med tiden och jag får ont i magen av min svartsjuka...och jag känner att jag måste fixa mitt psyke en gång för alla och jag vill verkligen få det att fungera med henne men jag klarar det inte utan att få prata med någon som förstår sig på det här.

Så vem borde jag kontakta? Psykolog?

Behöver verkligen hjälp..kommer aldrig kunna ha ett förhållande annars känns det som!