I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

TIPS till min tatuering...

Övrigt - Blandat

2011-08-17 19:37

TIPS till min tatuering...

Hej kära blandatforum!

Det är så att jag har tänkt att tatuera mig, det ska stå:

M
U
S
I
C

på ryggen.

Men varje bokstav ska stå för något som har med musik att göra. Jag har inte bestämt mig för om det bli en hel mening eller om det ska vara enstaka ord som har med musik att göra. Inte heller om det ska stå svenska eller engelska. Det får helt enkelt bli det alternativ som det hittas bäst ord till.

Ex:

Me
Using
Syllables
In
Combinations

:/

Munnen
Utrycker
Snabba
Inteligenta
Konstigheter

Kommer fan inte på nåt bra... :/ SNÄLLA HJÄLP!
Alla förslag är välkommna!

2011-08-17 20:25
något annorlunda idé måste jag säga...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-17 20:30
bra eller dåligt?

har du inga förslag?

2011-08-17 21:52
Music
Understanding
Sofisticated
Imperial
Combination
be the change

2011-08-18 16:58
jag hade förstått din idé om du hade några ord som betyder nåt för dig, som blev MUSIC när du tog den första bokstaven i varje ord

men att helt random komma på några ord (utan "mening" och som inte har nåt att göra med varandra) verkar helt wack, om du frågar mig
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-08-18 17:10
Tattueringar är väl endå itll för sig själv ? inte för att någon annan ska komma med vad det ska stå?
Surfar runt med min Mac !

2011-08-18 17:11
Manga
Uzi
Softa
Ice cold
CAshen dom tas!

kan du inte skriva de då ?
Surfar runt med min Mac !

2011-08-18 18:26
jtothegizzo
Va? Klart att det ska ha en mening och inte vara helt random? Jag tar det igen då, det ska antingen vara 5 ord som bildar en mening som har med musik att göra eller vara 5 enstaka ord som är musikrelaterade (helst till hiphop)

adamduvet P22
Det är ingen som tvingar mig att tatuera in det ni skriver, tänkte bara om ni kunde komma med lite firnurliga tips.
Poet

2011-08-18 18:39
Many
Underestimate (the)
Significance
Instruments
Create

from the top of my dome!
"life's a garden, dig it."
Manager

2011-08-18 18:45
Förlåt, men det här är verkligen skitdumt.

Ska du bara tatuera in ordet "Music" så måste väl inte varje bokstav betyda nånting, det står ju redan "Music".

Om du ska tatuera sådär:

Mxxx
Uxxxxxx
Sxxxx
Ixx
Cxxxxx

så kommer det bli världens fulaste tatuering. Och världens töntigaste. På riktigt, gör inte det här. Skriv bara "Music" om du nu måste.
Redline!

2011-08-18 18:51
Balhoo
Tack! Jag diggade det

Dr.Octagon
Förstår hur du menar men budskapet är väl egentligen att musik är mer än musik.

Och vadå den behöver väl inte alls bli ful, de första bokstäverna skrivs ju större och sen kan man hitta coola skriv-stilar osv.
Poet

2011-08-18 19:03
du skulle la kunna göra så här med?

xxMxxxx
xxUxxx
xxSx
__Ixxx
xxCx

?
"life's a garden, dig it."
Manager

2011-08-18 20:00
Nu verkar du och jag ha väldigt olika smak men jag råder dig ändå att fundera en extra gång på det här. Det är inte kul att ångra tatueringar..
Redline!

2011-08-18 20:05
Balhoo
Det har du rätt i :) Det kan ju tom. bli coolare och göra Dr. Oct nöjd ;) Tack tack.

2011-08-19 07:59
Mamma
undrar
som
ingen
cirkus

2011-08-19 11:32
Mat
Under
Sommaren
Inte
Chokolad

2011-08-19 11:52
Mango
Uragana
Solrostorkade tomater
Indiskt marmeladträd
Clementin

2011-08-19 17:58
not cool

2011-08-19 18:51

Skulle nog säga att om du fråga efter tips på Whoa är det garanterat en gadd du kommer känner dig lite njaaee över om ett par år..
Men mitt tipps är att skriva "MUSIK" istället för "MUSIC". Ballare.

M*TT*
U****LIV
S**PP
I*I*T
K*K
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!

2011-08-19 18:54
Ahhhhh, sorry för att jag skriver det här, jag vet att smaken är som baken men jag kan inte hålla mig.

Det känns verkligen inte som att det här kan bli snyggt, 5 bokstäver på ryggen, lodrätt dessutom?? Tänk igenom det väldigt länge och sen lite till, om du fortfarande vill göra det så kör på. Hur stora kommer bokstäverna att vara förresten?

Jag hatar själv när folk inte kan hålla negativa kommentarer till sig själva, speciellt angående tatueringar men nu var jag verkligen tvungen..
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2011-08-19 19:08
Tvivlar också på att det kommer bli bra, gå till en tatuerare och säg vad du har för idé istället. Men om inte annat så lovar jag dig att du kommer vara glad över att INTE ha gjort en tatuering om några år.

Skivsamlare

2011-08-19 19:15
Nej för fan. Tänk om det där en eller två ggr..
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-08-19 20:44
Tycker att detta var en tvärfet idé. Kommer dock inte på nåt
"Being an Independent artist is like being an ugly dude with a huge dick... If I could just get these bitches to look, they'd be hooked!" - Dirtbag

2011-08-19 21:17
kan väl bli snyggt, men bilden jag får upp i huvet är lite lökig..tradig tatuering att ångra ju..
Skivsamlare

2011-08-19 21:29
Som någon sa, bättre du kommer på ord som verkligen betyder ngt för dig, och bilder ngt nytt ord utav dessa. Att bara ta massa random ord som bildar 'music' kommer bara se sjukt löjligt ut.
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2011-08-19 22:28
jaojao_

För att ge lite feedback tycker jag Balhoo hade en cool idé samt bra textförslag. Innan var jag lite tveksam men nu tror jag att det skulle kunna bli snyggt. Dock skulle du kunna tatuera ryggen med det motiv du bestämmer dig för - med henna innan (ej den svarta). Och se om du verkligen vill ha det så för resten av ditt liv. Om du känner dig det minsta osäker gör det inte. Du kommer ångra dig...

2011-08-19 22:40
Det kan bli skitsnyggt om man gör det på ett annat ställe. Känns inte riktigt som att ryggraden är den ultimata platsen för denna tatuering.
"Nothing says leave me alone like doo doo-butter in my pa-ants"

2011-08-19 23:29
Ryggen är till för stora tatueringar, alternativt långa textstycken.. Allt annat ser bara fel placerat ut på ryggen
AIK
ARSENAL
"Det finns elitserie i innebandy alltså? Där ser man, undra om kurragömma har en elitserie också... "

2011-08-20 00:09
M: Mohammed
U: Ulf
S: Sebastian
I: Igor
C: Ceasar

Tatuera in det =)
You don't know what you got, until you lose it.

2011-08-20 16:57
Metastrof's
Unquestionable
Style
Is
King

visa bild sen :)

2011-08-20 16:58
oj fan när nu när jag skrev det så förstår man hur fult det skulle se ut på ryggen

2011-08-22 00:48
Nu läste jag tråden vid ett annat tillfälle när jag inte var inloggad så kanske missat att svara nån men: Varför är ni så dryga? Det står ju klart och tydligt att orden ska ha med musik att göra alternativt bilda en mening som har med musiken att göra?

Förslag som
Mango, Uragana, Solrostorkade tomater, Indiskt marmeladträd, Clementin undanbedes och nästa funderar jag på att snitcha med ban.

Metastrof P17

Om jag byter ut Metasrof's mot Metaphore's så blir det ju en riktigt fet mening :) Tack

Tack för alla seriösa svar, kanske får fundera på något annat ställe än ryggen.

2011-08-22 02:43
jaojao_

hehe sant, det lät fan fett! vill se bild sen :)