I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

starta företag

Övrigt - Blandat

   

2011-07-29 14:38

starta företag

det är så att jag funderat på att starta ett företal i form av en internetshop (till att börja med åtminstone) och undrar om någon här har gjort något liknande och har lite tips vad man bör tänka på, vad som är okej, inte okej osv. det är (i det här läget) jag ensam som kommer starta och styra upp allt. allmänna tips är skitbra och tar emot allt ni har!

en till fråga har jag med, hur är det med kronofogden? jag har skulder hos kronofogden (inte så mycket dock) men hur funkar det? jag tänker på startbidrag/lån och såna grejer för starten, finns det någon möjlighet att få sånt då? och hur stor betydelse har innehållet av shopen (då jag är ganska säker på att myndigheter och liknande inte tycker om min affärsidé lika mycket som jag) att man får registrera det som företag?

frågor om vad det är för typ av företag kan ni skippa, för det håller jag hemligt ett tag till.

tack!

redline