I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hässelby Hem, går det få en lägenhet där?

Övrigt - Blandat

Rappare

2011-07-28 20:40

Hässelby Hem, går det få en lägenhet där?

Vet självfallet att svaret är Ja. Men jag tänkte ändå höra om det är någon som vet om det är lönt att försöka få en lägenhet genom dem? Tänkte om det är så pass högt tryck på alla lägenheter de lägger ut att oddsen att man får en är nästintill obefintlig.

Ska börja jobba som skolkurator i Hässelby Strand så vill gärna ha en lägenhet där, har ett korttidskontrakt i vällingby så det känns ju inte jättefett då den kan bli uppsagd med en månads varsel. Så sitter och intresseanmäler mig på allt på hässelby hem i hoppet och tron att det ska ramla loss nått därifrån, men vet inte om det är lika hopplöst som när man försöker använda sig av stockholm stads bostadskö?

facebook.com/idiomatisk - fan page

2011-07-28 21:09
Vad jag vet är trycket inte så högt som i andra Stockholmsförorter (dock inte "trycklöst" för det), så det borde alltså inte vara värre än i andra områden (vet flera som flyttat till Hässelby med relativt kort varsel, och då är det ändå förstahandskontrakt dom fått). Så, ja, "det borde vara ganska lugnt" (men föreslår att du ändå ligger i lika hårt med sökandet som innan).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2011-07-28 23:29
Ja vad jag förstått är väll Hässelby inte det mest eftertraktade. Jag får hoppas att det låssnar något.

2011-07-29 01:38
Inte är det populärt iallafall, men det beror också helt och hållet på vart i Hässelby; Strand är chill, Gård "är lite skitigare" och Villastad kan man drömma om att både hitta en kåk i och dessutom ha råd med. Personligen är Strand och östra sidan av Gård att föredra, lugnare områden.

Sen kan jag dessutom flinka in med att Hässelby får onödigt mycket kritik utifrån, har man som t.ex jag själv både bott och rört mig här i flera år, och dessutom inte bara befunnit sig i "skitkvarteren", så märker man snabbt att det tillochmed är bra mycket trevligare här än i många andra förorter, plus att Hby Gårds centrum under sommartid är bland det mest softa jag vet, för att nämna en av flera positiva grejer med Hässelby (minns jag inte fel så fick ju Hässelby Gårds centrum tillochmed pris för att det var så pass "soft" bara för något år sedan).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Rappare

2011-07-29 11:02
Äh det går bra att det är skitigare :) Kanske man får praktisk användning av sin Krav Maga nån gång. Nä skämt åsido, finns trubbel vars man än är, även här uppe i soliga piteå där jag sitter nu :)

2011-07-29 21:29
Fick min nuvarande lägenhet genom Hässelbyhem och jag har inget illa att säga om dom. Det gick snabbt, kanske stod i kö i sex månader och gick på tre visningar under den tiden innan jag fick min lägenhet. Jag låg på dom ganska hårt iofs men det lönade sig. Tycker att det är bra service från deras sida och lägenheternas hyror är rimliga.

Tidigare bodde jag i Hässelby Gård (bor nu i Hässelby Strand) och jag tycker inte att det är så stor skillnad om man nu skall tala om "stämningen". Jag jobbar i Hässelby Villastad och det är däremot stor skillnad när man kommer dit. Säger väl sig självt kanske att villastaden bebos av villamänniskor dvs städade svenska barnfamiljer.

Jag tycker att Hässelby är nice hur som helst och det känns avslappnat och öppet. Har superhärliga grannar och trivs bra här. Detta trots att jag fick en inbrott för inte så längesedan och det har hänt en hel del obehagliga saker som jag inte orkar gå in på. Men jag vet inte riktigt hur man skall se på det.. Jag har kollegor och vänner som bor här som inte vill annat än att flytta då dom upplever det otryggt, men jag har aldrig haft den känslan. Man skall väl inte vara naiv men jag menar de flesta våldsbrott osv är ju uppgörelser på ett eller annat vis och så länge man själv inte är involverad i något så är det ju lugnt, även om jag förstår att människor tycker att det är otäckt. Det gör ju jag med, men inte så att jag längtar bort..

Tycker att det positiva överväger - bra förbindelser, nära till badplatser och mycket grönområden. :)

Håller med DoktorDöd om att Hässelby får onödig kritik. Känns som att många har kvar en väldigt negativ bild av Hässelby som inte stämmer överens med hur det är idag.