I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Du har en tidsmaskin...

Övrigt - Blandat

   

2011-07-18 21:03

Du har en tidsmaskin...

Det är sommar, jag skulle ha vart på road trip nu, men icke. Så jag behöver något att fördriva tiden med en stund eller tre. Har sökt i blandat (för detta tycker jag inte är vardagsfilosofi, det handlar inte om man kan göra tidsresor, utan var/när man skulle åka om man fick chansen), hittade ingen tråd så jag kör på.

Hur som helst: Du har fått tillgång till en tidsmaskin. Bränslet är kemiskt framställt, med ämnen som är otroligt ovanliga, och räcker till tre tur och retur resor.

Frågorna är då: Var/När skulle du åka? Varför skulle då åka dit/då? Vad ska du göra där/då?

Jag börjar.

Var/När skulle du åka? osv.: Jag skulle börja med Woodstock festivalen 1969. Att få vara där från början till slut, bara för att få uppleva riktigt bra musik på ett ovanligt vis. Visst, idag är det inte särskilt ovanligt med festivaler. Men en festival som drar 500 000 personer, där Joplin, Jefferson Airplane och Hendrix spelar? Det är unikt!
Mitt andra stopp, skulle bli Up in smoke tour år 2000. Att se alla dom under "en" stor konsert, fyfan vad fett! Skulle nog följa turnén runt om USA. Och att få se dom just under den tiden, när Eminem är i sitt esse, efter Dre's 2001 och allt... Hade vart sjukt grymt. Älskar dvd:n så :).
Mitt sista stopp, skulle bli en enkelresa. Drar tillbaka till 1965, Los Angeles, Sunset Strip, Whiskey A Go-Go, The Doors. Musikscenen i Los Angeles mellan 60- till 80-talet var ju galen. Alla band som startade sin karriär på Whiskey A Go-Go och dom mindre kända klubbarna på the Strip. Vilken känsla. Skulle stanna där, helt enkelt!

Nu är det din tur :)

"If I had a heart, it might be breaking right now"
- Dexter Morgan