I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Amsterdam tips!

Övrigt - Blandat

2011-07-04 17:47

Amsterdam tips!

Hej!
nu ær det så att jag ska førsæka ta mig ner till Amsterdam på fredag o har aldrig varit dær innan. jag liftar ner så har dærfør liten budget. kom gærna med ALLA fina tips ni har. allt från rætt parkhæng till billigaste mataffæren !
bra festtips uppskattas høgt, om du kænner till några ockuperade hus vore det super!

TACK ! :D

http://storiesaboutbarcelona.blogg.se

2011-07-04 18:02
rök på
Första rapparen som öppet är bisexuell?
Fuck fördomar ,jag är bara speciell!
Producent

2011-07-04 18:10
http://www.cafededuivel.nl/ - fetaste hangouten för hip hop och funk.
Redaktionen

2011-07-04 18:35
cykel + van gogh och rembrandt museum. det är vad jag ska göra när jag kommer dit iallafall.
namaste

2011-07-04 19:32
ta dig till rotterdam istället
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2011-07-04 20:57
amsterdam är awesome
Vi växte upp tillsammans för att sedan splittras för alltid

2011-07-04 22:03
Max_I_Million: tack før tipset verkar ju asfett! :D

Blweria: vad finns i Rotterdam?? Vi ska førsøka lifta vidare till London efter o de ligger ju påvægen dit så det blir nog ett stop dær om du sæger att det ær nice :)

2011-07-04 23:27
aye: ska du till london å göra?

allt som finns i amsterdam finns i rotterdam fast lite vänligare och billigare. Och lite trevligare.
"It is the prohibition that makes anything precious"

-Mark Twain

2011-07-04 23:37
skulle uppskattas om du skulle kunna skriva ner kostnaderna efteråt i min gästbok eller den här tråden :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-07-05 00:37
haha, detta blev ett langt svar;

amsterdam ar soft. utrecht och den haag ar ocksa extremt trevliga stader, rotterdam med men dar tycker jag nastan att man behover nagon som visar upp, en liten rundtur.., har alltid lyckats ga vilse dar och jag har fan bra lokalsinne.

i amsterdam; budget;

handla pa storre albert heijn eller liknande affarer. de mindre kostar mer. jag skulle handla pa dirk van den broek, det ar billigare an A H.
budgetkedjor som vomar och aldi forekommer lite mindre i huvudstaden av vad jag sett.

frukt och gront och mkt annat kan du kopa biligast pa dappermarkt.. en marknad som ligger vid amsterdam muiderpoort. inte jattecentralt, du kan ta pendeln dit en station (man hinner planka utan att stota pa konduktoren), annars kan du ta tram nummer 7 mot flevopark, ga av vid muiderstation. det ar verkligen snorbilligt dar och ganska schysst mat, surinamskt, marockanskt, annat yummie.. kop ROTI! det ar underbart.
alternativ till det ar albert cuypmarkt, dar finns ocksa allt mojligt, lite mer centralt och darfor lite mer dyrt.

soliga dagar skulle jag valja vondelpark, flevopark (finns fett mkt haftiga storkar dar!) eller museeumplein. du kan ta tram nummer fem till museeumplein; den kan man bara hoppa pa, finns nastan ALDRIG konduktorer pa den. haha, jag aker alltid gratis.. se bara till att hoppa pa langst bak.
men det kan finnas kontrollanter. valdigt sallan.
den, tram nummer fem, gar aven genom spui och leidseplein.

for noje skulle jag rora mig mot reguliersdwaarstraat och nara rembrandtplein, undvik turistfallorna.. det ar lattast att ga dit fran leidseplein om man inte har kort till tramen eller metron.
jag skulle hanga pa de duivel som nagon tidigare tipsade om, ar ett av mina favorithang. coffeeshopen mittemot ar skittrevlig och de har bra gras.
andra coffeeshoptips med bra varor till resonabla priser; nieuwe dampkring (ligger mot nieuwendijk) och sa mellow yellow (som dock fatt lite divig personal pa sistone som ger daliga buds ibland).
club kenza ar kul om man gillar arabisk musik, den ar agd av ett gang marockaner och man kan roka shisha dar.

utforska aven overtoom, det har haftigt.

ah vad mer, om du gillar att gora gatukonst sa ar ett besok i henxs butik ett maste, den ligger pa sint antoniesbreestraat. ganska liten gata. i narheten ligger waterloomarkt och nieuwe markt. (som ligger nara niewue kerk.)
oude kerk ligger nara redlight omradet vid centraler, dar har de haftiga utstallniingar.

bakom centralstation finns Ijmeer (vattet).. det ar liksom mellan ett gang polders, du kan aka gratis farja over till andra sidan. det tar fem minuter och det kan vara coolt, men valdigt javla blasigt. den gar typ dygnet runt och man kan ta med cykeln.

for goda milkshakes och glass; swirls!
riktigt goda pommes; chipsy king vid dam square. <3

biblioteket som ligger vid centralstationen ar ocksa en upplevelse, riktigt valsorterat och stort och helt underbart :) gratis internet och maaanga datorer.

2011-07-05 21:27
tack så jættemkt før alla tips!! det uppskattas som fan!