I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Flytta utan jobb?

Övrigt - Blandat

2011-06-20 21:05

Flytta utan jobb?

Har länge velat flytta hemifrån till en tvåa högst. Jag bor inte på ett sånt ställe där lägenheter är speciellt dyra, men saken är den att jag tog studenten i år men har inte några slutbetyg. Jag bestämde att jag ville ta en paus från pluggandet och kanske börja på komvux eller liknande (har inte kollat upp så mycket än)

Men jag skulle så gärna vilja flytta hemifrån utan att behöva vänta flera år till. Så jag undrar om det finns något bra alternativ att kunna flytta utan att jag har något jobb och någon inkomst. Har hört något om studielån, men inte förstått vad det innebär riktigt än så skriv helst om ni har några relevanta tips. Tack

Poet

2011-06-20 21:09
Studielån är exakt vad det låter som. Ett lån du tar när du studerar. Med andra ord kan du inte ta det utan att just... studera.'

Annars får du väl fråga om någon vill ställa upp som borgenär för dig, eventuellt hyra ut svart.
At the gates of Eternity...

2011-06-20 21:37
ta studielån från CSN, fixa en borgenär och ansök om bostadsbidrag och leta upp en billig lya! easy as that :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-21 01:57
eller socialen i värsta fall. vet ju inte syftet i att du flyttar om de är bara pga just viljan att flytta eller om du kanske t.o.m bara måste komma hemifrån för där e jobbigt.
men ja, dom är bra som sista utväg till du hittat ett jobb eller en studie du vill plugga.
http://blog.whoa.nu/2011/08/18/anxious-feat-dizzy-enough
www.youtube.com/user/DizzyEntertainment89

2011-06-21 09:18
Låter som en jävligt smart idé det där!

2011-06-21 09:27
^^ "gilla" haha
Var lite kreativ för fan!

2011-06-21 10:09
Flytta bara for att, nja..

Har du verkligen tankt igenom din situation? Nar man bor hemma sa har man det riktigt bra. Men, jag vet inte hur du har det hemma och hur relationen till dina foraldrar ter sig. Ar du beredd pa att flytta hemifran? Det ar inte bara att flytta in nagonstans och poff klart. Det tillkommer ganska mycket ansvar, aven om det ar en sjukt skon kansla av frihet.

Om du nu tvunget vill flytta, sa kan du alltid hora med polarna om nagon ar sugen pa att dela lagenhet. Det ar ett lyckat koncept, skulle dar inte finnas sa mycket pengar och pa kopet far du nagon att dela sysslorna med.

Men se till att ha nagon slags inkomst innan du drar ivag. Det finns sakert nagot skitjobb i din stad. Hor med vanner, slakt eller dina paron?

-ò_ó-