I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Aktiediskussion - novis som erfaren!

Övrigt - Blandat

   

2011-06-08 22:17

Aktiediskussion - novis som erfaren!

Tänkte se om det finns ngt intresse för att diskutera lite aktier här.
Har själv hållt på länge med aktier och tycker det är väldigt roligt.

Jag undrar lite vad Whoa har för tankar när det kommer till investeringar? Många aktiegurus förespråkar att man skall utnyttja det man ser i sin vardag, tex att man handlar en produkt som är väldigt bra, eller ser att alla börjar ha tex samsung telefoner osv. jag tror ni fattar vad jag menar. egentligen sånt som man ser i sin vardag och när det väl blomstrat upp så undrar man varför man inte tänkte på det.

så vad har whoa att säga? har ni några tankar på marknader ni tror på eller företag/rprodukter som ni gillar?

jag kan ta några konkreta exempel också, en amerikansk investmentbank publicerade en avhandling där de rekomenderar investeringar i vatten, då det är en bristvara i många länder runt om i världen, att man tex kan investera i företag som håller på med rening av vatten.

sen har jag en egen (knappast bara jag som kommit på detta så klart), kontanthantering minskar runt om i samhället och även globalt. det finns företag som banker och butiker anlitar för att sköta detta. Så Loomis som finns i sverige och i USA samt flera olika europeiska länder tror jag på långsikt har en god tillväxt potential. så företag som verkar i länder där samma trend uppvisas borde ha möjlighet att utveklas väl över ett långt perspektiv.