I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Hjälp! Vegetarisk restaurang på måndag

Övrigt - Blandat

2011-06-04 16:09

Hjälp! Vegetarisk restaurang på måndag

Jag tänkte ta med mig flickvännen till en vego restaurang i Stockholm på måndag, vi ska kolla standup efteråt och det håller på några timmar, så vill få i oss lite krubb innan. Någon som vet en bra vegetarisk restaurang, eller en vanlig som serverar bra vegetariska alternativ, i sthlm? Hjälp mig snälla =)

"Jag vill också ha ett svart hål, istället för papperskorgen."
Admin

2011-06-04 16:14
http://www.stockholm365.se/vegetariskt.asp

Jag rekommenderar Hermans, mysigt ställe med god mat och en fin buffé.
I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.

2011-06-04 16:18
Mitt problem består lite i att det är "slndag" på måndag eller hur? Tänk om de inte har öppet :/

2011-06-04 16:21
Jag ska kolla in hermans, tack för tipset

2011-06-04 16:37
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-04 23:06
Hermans är överskattat.

Shanti Soft Corner är en nice, indisk restaurang med många vegetariska alternativ. Chi chi är en fantastisk rätt med friterad ost om ni äter det. Det ligger vid medis, googla.

Annars är Govindas en av mina favoritrestauranger. Väldigt opretentiöst och typ bara ett alternativ men god, billig, annorlunda mat i harmonisk miljö. Ligger vid Fridhemsplan precis vid tuben. Vet inte om dom har öppet dock.

Om ni vill bli super-opretentiösa så har ni världens godaste vegan/vegoburgare i Hötorgshallen. Mer som stora mackor än burgare men dom är helt fantastiska!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-06-05 12:16
Tack funkenteller. Jag tror det blir Hötorgshallen, vi är inte pretentiösa av oss, och har begränsad budget ;) dessutom gillar hon inte att bli bjuden, så lika bra det inte är så dyrt. Stort tack!

Btw, är du säker på att det är hötorgshallen o inte kungshallen?

2011-06-05 13:28
Ja, det Hötorgshallen. Kungshallen har också hyfsade vegburgare på Texas burger.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!

2011-06-05 19:46
Tyvärr så går hötorgshallen bort, kollade in deras hemsida ochd e har stängt den 6e. Fler tips vore tacksamt! ska dock ta en titt på de övriga idéerna nu.

2011-06-05 20:16
Eftersom du vill ha det opretentiöst så slår jag ett slag för Govindas igen.
70 :- får du en tallrik som du blir mätt på. Är du matvrak lägger du 90:- så får du äta hur mycket du vill plus någon extra grej, typ vegetarisk kofta eller något och soppa.
Dom har också sjukt god lassi och papadam framme som man får ta hur mycket man vill av!
http://www.govindasstockholm.se/

Dom kan iofs också ha stängt...

2011-06-07 13:50
Tack för alla tips, det blev att vi gick på Jebena, en afrikansk restaurang vid Rådhuset. Billigt och gott, men framförallt annorlunda.

2011-06-07 19:08
Wow! Den har jag aldrig hört talas om! Vad fanns det för vegetariskt?

2011-06-08 15:29
de hade massor med vegetariska alternativ =) runt 10 rätter. skulle rekommendera dem lätt, de hade en mixtallrik vi köpte där man fick typ 6 rätter. Serveras utan bestick istället äter man med ett speciellt bröd.
Ligger i tunneln i tunnelbanan vid rådhuset, precis utanför spärrarna. lätt att hitta om man går upp på rätt sida.

(brödet smakade annorlunda, nästan konstigt :P men värt det för maten var underbar)

2011-06-08 15:30
I princip alla rätter var under hundringen för övrigt. Vi beställde mixtallrikarna som är lite dyrare (en veg o en blandad veg + kött) och dricka, landade på drygt 260 kr.