I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Pank och hungrig

Övrigt - Blandat

2011-05-23 14:46

Pank och hungrig

Hej!

Jag hatar verkligen att göra såhär, men det här är mer eller mindre ett tiggarbrev. Här sitter jag, fyra dagar från min tjugonde födelsedag, och är totalt jävla luspank utan någon mat i skåpen. Raplife så det står härliga till helt enkelt.

Jag undrar därför om det kanske finns nån vänlig själ med internetbank här på whoa som hade kunnat låna (eller ge mig för den delen, hahaha) kanske tre hundra kronor tills början på nästa vecka? Tro mig, jag hade inte tagit till detta om det fanns en annan utväg som inte hade satt mig hos snuten.

Slunga ett meddelande eller önska i tråden så får ni ett kontonummer och ett heligt löfte (jag svär på min 36 Chambers-kopia!) om pengar åter.

Tack på förhand.

Ja jilar tjåka katter!
Rappare

2011-05-23 14:48
Jag går i god för att Antikrist är pank, hungrig och ärlig.

2011-05-23 14:50
Haha hustler
"Visst är det vackert.."
Producent

2011-05-23 14:50
Tror du själv att nån lånar ut pengar till nån man inte känner? speciellt inte genom internet
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"

2011-05-23 14:52
Jag hoppas på att man vågar ta chansen. Fan, man vill ju kunna lita på sina medmänniskor.
Ja jilar tjåka katter!
Moderator

2011-05-23 14:58
Fan vad jag känner igen mig. Själv har jag 52 kronor på kontot så jag kan inte göra så mycket för att hjälpa din situation. Hoppas det löser sig för dig på något sätt!
Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2011-05-23 15:03
Tack för omtanken KaptenKrok =)

Nu löste det sig. En polare som har whoa ringde mig just och hade sett tråden. Jag överlever tills på fredag trots allt!
Ja jilar tjåka katter!

2011-05-23 16:56
härligt att höra!
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker
Groupie

2011-05-23 17:17
Fråga föräldrarna om lite bröd och smör

2011-05-23 18:43
hahaha fan vilken underbar tråd!
Hade jag haft mer än -73 kr på mitt kort hade jag gladeligen satt över iallfall en 100 på ditt konto , bara för att du startade den här tråden! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-23 18:43
skönt att de löst sig för dig iaf! :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-23 18:52
300kr tills på fredag är fan lyx! ge mig!
paj, pajjen, pajson - en maträtt av gräddad deg med fyllning... mm jummie!

2011-05-23 18:53
och gött att det löste sig!

2011-05-23 18:58
Tråkigt att behöva vara pank strax inpå sin födelsedag, känner igen det där väldigt väl, haft ett par sådana, hoppas du får en trevlig tjugoårsdag till trots! :)

2011-05-23 19:25
har 1,75 spänn på mitt konto så jag kan relatera men inte göra så mycket mer än så.

skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2011-05-23 19:32
Haha! Pank crew :)

Jag har 300kr i plånboken som ska agera fickpengar fram till 25e juli. Kommer få lite lön i juni som går direkt till räkningar, förhoppningsvis blir några hundra över till mat. Är dock van nu... Började året med att inte få ett öre av CSN på några månader, levde på knappt någonting. Fick låna lite, men typ till lite mat.

2011-05-23 19:39
jobbade en dag förra månaden, efter skatt, a-kassa och facket tagit sitt tror jag jag får ut typ 800 spänn i lön.

turligt nog är det inte bara min inkomst vårt hushåll hänger på och så får jag tillbaka nästan 6000 på skatten men det känns ju rätt kasst ändå, men så är det att vara vikarie, ibland blir det inte så mycket jobb.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2011-05-23 19:43
Herregud människor, varför är ni så satans panka?! :S

Är detta ett väldigt vanligt förekommande fenomen på whoa?

Är det för att jobbet payar dåligt? Mkt skulder? Extrem livsstil som bränner hål i fickorna? Pokerspelande på internet? Student?

2011-05-23 19:46
Jag är sjukt tacksam över att ha en del sparade pengar så man aldrig behöver hamna i den sitsen
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-05-23 20:22
gaia, jag är fattig jämt för att jag bränner pengarna jag får i stort sett samma dag som jag får dom. blir mycket skor, och lite mat. blev precis arbetsbefriad så nu blir de dock mycket mindre skor och lika lite mat ett tag framöver.

2011-05-23 20:25
AdaliA F21

Dålig disciplin då alltså, haha.. Kan du inte bara sluta med det och börja tänka lite mer ekonomiskt? :)

I värsta fall kan du äta några av skorna om du kokar dem ordentligt först.

2011-05-23 20:32
Alltså folk får fan ta och skylla sig själva om dom får pengar men inte har vett nog att spendera dom på rätt sätt!
FUN LIGHT!!<br>
Rappare

2011-05-23 20:44
Haha, alla på whoa är fattiglappar. :D

Själv rullar jag med 16 spänn på kontot.
Wurrup?

2011-05-23 20:45
Get dat maneeeeöööööy!

2011-05-23 20:47
jag skrev in mig på arbetsförmedlingen idag. kändes sådär...
Rahamadjan av GU-PA!
Rappare

2011-05-23 21:22
rahamadjan F22 - AJAJ! Nu är det förevigt kört för dig. Nu vet dom att du finns...
Wurrup?

2011-05-23 21:35
Jag äter på restaurang varje dag !

Moderator

2011-05-23 22:16
helvete vilka krigare som sitter här ;D.
//TW

Jag också men vad vill du ha sagt med det? ^^

Varför jag gör det är för att det inte finns möjlighet att käka lunch på mitt jobb så man får käka på nån restaurang eller liknande. Är inte riktigt nöjd med detta då det kostar skjortan, :S

Till Tombombadilla.

2011-05-23 22:21
Vill stämma in i klagosången.

Inte haft studiemedel på ett år, jobbade några månader men var tvungen att plugga upp för att få tillbaka studiemedlet och kunde inte göra båda samtidigt.

levt ett år på i stort sett bostadsbidraget att äta för i månaden, sen har man som tur är världens bästa vänner som lånar ut pengar när det krisar som värst.

Kom ihåg att pasta med buljong är billigare än nudlar!
Rappare

2011-05-23 22:30
Kom ihåg att pasta med buljong är billigare än nudlar!

Det där ska jag fan göra när plånboken är tom, och likaså kylskåpet!
Wurrup?

2011-05-23 22:39
haha GAIA, jag får ta och låna någon självhjälps bok i ekonomiskt tänkande på bibblan då! :P

2011-05-23 22:46
Fy fan alltså, Sverige är ett ruttet land alltså.. Glad jag inte bor där längre, haha.. När så många ungdomar totalt stängs ute från arbetsmarknaden. Medan de rika blir rikare så sitter unga människor i små ettor och gnager på nudlar och luft? Fan, har hört att vissa städer runt 100000 invånare i Sverige har mellan 20 och 50% arbetslöshet bland ungdomar, :S

Missförstå mig rätt, Sverige är ett nice land i sig men suger pga politiken som skapar klyftor, klasser och fattigdom.

2011-05-23 22:50
GAIA

Kanske borde lägga om matvanorna och backa bakåt i tiden då man kunde göra någon röra i köket ev. tills morgon dagen. Men vad fan det är bara drygt eller hur, speciellt om man har pengar till att gå ut :D

2011-05-23 23:09
Jag skyller på studentlivet. Har jobbat lite extra men måste ju spara varenda krona till maj och juni, får ju liksom inte ett smack i juni och knappt något i maj. Har dock inte kunnat jobba allt för mycket, så det lär ju räcka precis till hyra + räkningar. Men liksom, det går rätt bra att leva på inga pengar alls... Lite ångest bara för man märker hur allting bara kostar, men hänger man med lite människor som gör mer än att äta ute och gå ut på klubb så blir livet roligt igen. I slutändan är det rätt skönt, förutom att jag inte har någon mat... Men då är det bara att dumpstra lite så är även den biffen kirrad!

2011-05-23 23:11
Och vi har nog rätt dyra vanor, dags att bli old school och nöja sig med det man har!

2011-05-23 23:56
Älskar att jag har studentlägenhet som är hyresfri juni/juli
Älskar också att jag drar hem och jobbar, bor hos i gästrummet hos farsan och drar in 100 kr för "hyra" och 100 för jobb på annan ort om dagen i avdrag.

Om jag verkligen vill dvs inget festande (TROLIGT) och ingen mat ute osv så kan jag leva gratis hela sommaren och bara slänga pengar på en maffig hög tills det är dags att hoppa tillbaka till plugget och NOLLA folk i 3 veckors festyra
"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-05-24 00:44
tips:

dumpstra! finns ofta mycket fint käk att hämta (se dock upp med stormarknader etc, de har ofta sopkvarn).

gå på afterwork, många ställen bjuckar på maten (tjänar in på drickat, men vatten är gratis!)

2011-05-24 01:10
gå på afterwork, många ställen bjuckar på maten (tjänar in på drickat, men vatten är gratis!)

Stryker under den :P

ett flak 50cl 2.8or är billigare än mjölk förövrigt (Iaf på mitt lokala netto, andra lång gbg)

2011-05-24 02:31
VARFÖR E VARANEDA VARELSE HÄR FATTIG!? E DE INGEN SOM VILL KUNNA DRA EN EXTRA BÄRS UTAN ATT BEHÖVA TÄNKA HMMMM HAR JAG RÅD :(:(:(

2011-05-24 09:45
Camera Obscura
På T-livs finns ju home made 6pack som knappt kostar något. Drick, panta burkarna och köp :)

2011-05-24 09:46
Men nej! Burkarna på T livs lär ju inte gå att panta, där förstördes min öl-cykel!

2011-05-24 10:59
Underhållning P18 näämen säg inte så för fan...
Rahamadjan av GU-PA!
Moderator

2011-05-25 20:06
Nästan så man får för sig att man har det "bra" ställt när man läser denna tråd. Jag bor ju iofs hemma och jobbar heltid på ett rätt välbetalt jobb, köper inte mycket nödvändigt alls men har endå nästan tomt på kontot i slutet av månaden :P haha.

Fan vad man snabbt vänjer sig med pengar. Förut gick man runt på 1000kr/månad, snus, krogen osv...sjukt.

Just ja, glömde nästan bort, självklart betalar jag hemma nu när jag jobbar, ca2-3k i månaden till morsan.
//TW

2011-05-25 20:34
app lägenheterna är ju i stort sett inte hyresfria då dom lägger den kostnaden utspritt under resten av året.. Men det känns ju nästan så :)

finns inte T-livs på andra lång kvar? för där vill jag minnas att min stentuffa pojkvän alltid köpte öl för det var billigast...

2011-05-25 20:36
T-livs finns kvar, tack och lov för det. Billig bärs och julmust året om, har så mycket kärlek till den affären.

2011-05-26 02:52
Man vet hur det brukar vara. Folk super och knarkar, går på krogen, köper dyra grejer etc. Sedan ska de låna pengar för gud förbjude att de säljer av någon av sina prylar eller tänker till före de bränner sina pengar.
De kan ju inte neka sig något.

Folk som lever över sina tillgångar har jag inte mycket för.

2011-05-26 09:25
Gäller att köpa upp sig på mycket mat i början på varje månad! Man vill verkligen inte gå runt och skrapa i hörnen på skafferiet när inga pengar finns kvar. Så ser man bara till att mat finnes så kan man bränna sina pengar sen utan att det gör så mycket.

Nu är det inte degning förrän imorn men har mat hemma och lite pengar kvar från att ha samlat alla mynt i en behållare som nu innehåller 1-200 spänn.

Och verkligen, pasta och buljong ÄR billigare än nudlar... Snabbnudlar måste vara ett jävla skämt.
- Vad händer om ljuset kastas i fyrtiofem graders vinkel mot en vattenyta?
- Det släcks.

2011-05-26 21:31
coolt nu behöver man inte gå ut på gatan och tigga pengar man kan göra det via internet hehe

2011-05-27 11:33
Hur är det möjligt att säkert 95% av er här inte har några pengar?

Jag har alltid haft jobb sedan studenten för 6 år sedan och försöker alltid spara ca 6 000:- så det finns en buffert om man skulle bli arbetslös och det känns så jäkla gött men som sagt, jag beklagar för er som har det knapert.
I got more kicks than Jackie Chan.