I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Svart Spindel på mitt fönster!

Övrigt - Blandat

2011-05-23 01:00

Svart Spindel på mitt fönster!

Det är så att det sitter en svart spindel på mitt fönster. Den är ungefär 1 cm stor. Vågar inte riktigt utforska den heller med tanke på att jag är rädd för att det kan vara svarta änkan.

Står att svarta änkan har expanderats i Sverige

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/svarta-ankan-etablerad-i-sverige_1714389.svd

Svarta änkan är ungefär 1 cm stor vilket den är den som sitter på mitt fönster också så jag är jävlig orolig för att det kan vara så att det är den sorten. Det är mörkt nu så ser inte om den har en liten röd prick på sig.

Varför Ska man älska när man inte blir älskad tillbaka??

2011-05-23 01:05
Dammsug upp den?
FUN LIGHT!!<br>

2011-05-23 01:05
Problemet är väl löst om du får den att kliva på en exempelvis ihoprullad dagstidning och viftar av den genom ett öppet fönster, eller är du nojig att det kan finnas flera där du befinner dig menar du? Don't get it.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-23 01:07
uuuuuuh det DoktorDöd rekommenderar skulle jag aldrig göra!
FUN LIGHT!!<br>

2011-05-23 01:10
Alltså ber om ursäkt. Sa det inte så tydligt i mitt inlägg alltså den sitter emellan fönstret. Där man kan öppna fönstret så att det blir som 2 delar. När man fönster putsar fönstret fattar ni nu?

2011-05-23 01:11
Men dåså! chilla, den kommer stanna där tills den ruttnar och dör.
FUN LIGHT!!<br>

2011-05-23 01:12
Dawg_fatha
Är livrädd för spindlar (och de flesta andra vanliga insekter också), men just spindlar slår jag sällan ihjäl eller dränker med 5.56 då jag finner det sällan nödvändigt när dom ändå inte utgör något större hot mot varken mig fysiskt eller stämningen under förtäring av måltid/öl (som vissa andra bevingade spetsarslade kräk).
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2011-05-23 01:12
Alltså vadå ta en tidning och vifta bort den då viftar jag ju bort den och då kommer den ju krypa runt på nåt annat ställe i min lägenhet.

Hade den varit utanför fönstret så visst då kunde jag väl ha kunnat dammsuga upp den. Men nu är väl problemet snarare att den sitter inannför fönstret

2011-05-23 01:14
DuktigIdiot
Jaha, jamendåså, det förändrar saken drastiskt: fram med 5.56 och visa vem som bestämmer!

2011-05-23 01:16
svarta änkan är ju giftig och den är ju 1 cm meter och svart så låter ju troligt att det är svarta änkan. Därför är jag ju extra rädd om så fallet skulle vara så. Men visst fine låt den dö där da. Och föresten om den är så stor hur kom den då in genom fönstret? då kommer den väl ut också då eller?

2011-05-23 01:16
DuktigIdiot
Alltså vadå ta en tidning och vifta bort den då viftar jag ju bort den och då kommer den ju krypa runt på nåt annat ställe i min lägenhet.
Få den att krypa upp på tidningen och vifta bort den när du väl har handen/armen och tidningen (med spindeln) utanför fönstret, inte i lägenheten... (?!)

2011-05-23 01:17
DoktorDöd

fram med 5.56 och visa vem som bestämmer!

????

2011-05-23 01:18
Men heeey det finns många svarta spindlar. För någon vecka sen hade jag en svart spindel i mitt kök, ca 1 cm om inte större.
Den va på taket i två dagar och jag kunde inte göra nått åt det =( Min dammsugare suger inte så bra så vågade inte chansa.

Nu är den borta och jag lever.
FUN LIGHT!!<br>

2011-05-23 01:20
Men det där som DoktorDöd rekommenderar är så jäkla äckligt. Tänk dig själv att när du håller tidningen som den står på så börjar den krypa rakt mot dig! Panik!!
FUN LIGHT!!<br>

2011-05-23 01:24
Dawg_fatha
Men det där som DoktorDöd rekommenderar är så jäkla äckligt. Tänk dig själv att när du håller tidningen som den står på så börjar den krypa rakt mot dig! Panik!!
Spindeln är cirka 1cm stor. Hur kan en spindel men ett omfång på 1cm hinna krypa hela vägen från ena änden till den andra innan han hunnit öppna fönstret och vifta av den? O_O Det var ju en dagstidning jag bad honom ta, inte en pocketbok. :)
Moderator

2011-05-23 01:25
Skakar och ryser i hela kroppen när jag läser detta, jag föreslår att du lämnar lägenheten och aldrig återvänder.
And I was better where I was miserable, why didn't you leave me there?

2011-05-23 01:27
Trixig vad gör du här??? Ska du inte starta din nattråd??
FUN LIGHT!!<br>

2011-05-23 01:29
kill it with fire!
Moderator

2011-05-23 01:32
Dawg, hänger du inte med i svängarna vännen?): Jag la ner mitt nattrådskapande!

2011-05-23 01:32
Trixig

Ska jag lämna lägenheten???

Det är väl den där jävla äckliga svarta krypet som ska lämna lägenheten. Jävla äckliga spindlar som måste vara ivägen och störa människor på natten. Kan inte sånna där kryp skaffa sig ett eget hem så vi vanliga människor får vara ifred.
Moderator

2011-05-23 01:35
DuktigIdiot, ja, säkrast så, spindlar är inte att leka med. Hade jag gjort, enda anledningen till att jag aldrig kommer flytta hemifrån är pga min spindelfobi, så packa det nödvändigaste och stick!

2011-05-23 01:40
DoktorDöd
eller nej jag tar tillbaka det jag sa, spindlar kryper inte, dom hoppar!
FUN LIGHT!!<br>

2011-05-23 01:43
eller fånga den, har inte en sån speciell spindel som en black widdow något värde alls? jag hade nog kunnat köpa den för nån hundring

2011-05-23 01:50
Det var synd att jorden inte gick under

2011-05-23 01:52
hoppas den parar sig och får massa spindel "valpar" :) som biter deej :)

2011-05-23 01:54
Vanilla
Haha och hur skulle det gå till?

2011-05-23 02:03
DuktigIdiot
Inte så svårt; dom idkar älskog med tikar, sen är det en bunt spindelvalpar överallt, såklart!

2011-05-23 02:10
finns det en finns det flera!

2011-05-23 02:12

själv har jag en sån jävel på rymmen :/

2011-05-23 02:27
Men, det kunde ha varit värre. ;(

2011-05-23 02:28
fan va brutal bild! hhahaha

2011-05-23 02:29
har aldrig undrat om en såns tor jävel gör nått läte om man skulle trampa ihjäl den? tror du så?

2011-05-23 02:30
alltid*

2011-05-23 02:45
Vanilla
Nej, dom kan inte det. Spindlar saknar lungor och stämband och kan därför inte skrika (spindlar andas genom speciella "gälar" och s.k boklungor istället).

2011-05-23 05:10
okej, alltid trott att dom avger ett gällt dödsskri
Poet

2011-05-23 05:34
fyfan i helvete va äcklig bild den senaste :(

dra mig baklänges alltså, isch!
"life's a garden, dig it."

2011-05-23 12:15
Är den riktig??
FUN LIGHT!!<br>
Poet

2011-05-23 12:56
FUCK DEN DÄR JÄVLA ÄCKLIGA BILDEN! FÖR HELVETE

fyyyyyyy satan :(
I.C.T.W
Ill be heading out soon

2011-05-23 18:57
HAHAHA jag ÄLSKAR Trixig's kommentar!!
Jag tycker också att du ska packa det nödvändigaste och aldrig mer återvända.

Eller så rotar du fram en tändare och en flaska med hårspray och eldar ihjäl den jäveln. DET skulle jag ha gjort, rakt av!

2011-05-23 19:03
Dom är riktiga!

Var glada för att ni inte är bosatta i Australien, där är det vardag att stora skitäckliga giftiga spindelhelveten tar sig in och bl.a hänger i gardinstänger. ;)

Eller så rotar du fram en tändare och en flaska med hårspray och eldar ihjäl den jäveln. DET skulle jag ha gjort, rakt av!
Haha, eehm, jaaeeaah... haha!

2011-05-23 19:11
Man kan ju inte elda den på fönstret.

Kasta/spreja nåt kul kemiskt på den och se den vrida sig i plågor.

"Jag var också rap när jag var fjorton år man."

2011-05-23 19:28
klart man kan elda på fönstret! det är ju bara att torka av sotet sen! =)

2011-05-23 20:08
jag vill höra om det var något röd prick på ryggen.. kom igen nu!
En kantstött pelare som inte pallar trycket
Har tankar om nåt större skiter i vad alla tycker

2011-05-23 21:28
fy fan, inte okej bild! mår fan fysiskt dåligt av att titta på den.

2011-05-23 22:52
Ringde Anticimex idag och dom kom och undersökte den det vissade sig då att det var en Svarta änka. Ska inte finnas några mera i min lägenhet längre i alla fall. Då hade jag rätt i alla fall.

2011-05-23 22:55
Så ser ni en Svart spindel ca 1 cm lång, Hänger upp och ner, aktiv på natten, gömmer sig på dagen, lämnar aldrig sitt nät och den har en röd prick på undersidan av kroppen. Visar den dom här betende och utseénde då är det svarta änkan utan tvekan.

2011-05-23 22:56
DuktigIdiot

Du driver?!?!??!
FUN LIGHT!!<br>

2011-05-23 22:57
Så se upp!

jag driver inte

Tänker på den svarta spindeln som hängde i mitt kök förra veckan!!!
FUN LIGHT!!<br>

2011-05-23 22:58
Det är sant det var en svarta änka och det konstaterades av Anticimex dom sa ju det